torsdag 10 april 2014

Walk the walk. And talk the talk.




Ute på stan skramlar ideella i Svenska kyrkan med bössor. Pengarna som samlas in  ska utrota hungern runt om i världen. 
Mitt i fastan fastan bjöd Stockholms stift flott in sina kyrkoherdar och chefer till fest i Gyllene salen i Stockholms stadshus. Trerättersmiddagen bestod av havskräftssoppa, grillad oxfilé av enbart hondjur - vilket anses smaka bättre än handjur – samt en passions- och mangodessert. Till det tillkom ett dryckespaket med matchande vin. Priset för kalaset slutade på 337 600 kronor.

4 kommentarer:

  1. Jag är glad och tacksam för att jag är med i svenska kyrkan. För nu kan jag gå ur. Alltid nåt. När jag inte längre ville ha facktidningen för att Helle Klein blev chefredaktör/VD för Dagens Arbete så var det ingen som var intresserad över anledningen. Samma ointresse är det nog även inom kyrkan. Den ärkebiskop som har Allahu´akbar som valspråk kan jag inte stödja, inte heller kyrkan som den har blivit idag.

    Skogis.

    SvaraRadera
  2. Men snälla Carina-Fina, det kan väl inte vara OX-filé m köttet kommer från KO

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha-ha, texten direkt från aftonslasket....!

      Radera
  3. Glad att jag inte är med och betalar deras kalas. Tack och lov, istället har jag sparat flera tusen varje år till mina egna jippon.

    SvaraRadera