torsdag 24 april 2014

Vad är det Malena Ernman är så mallig för?

Malena Ernmans (19.30 in) föräldrar har gömt, och gömmer flyktingar, Malena är alltså uppvuxen med att ta hand om traumatiserade flyende som söker skydd i Sverige. Tolerans - det är fint. Ernman: -" Vi ska väl inte ha det bättre än alla andra?!"

Hon utropar mycket stolt i TV4-soffan att "Sverige är duktiga på att ta in flyktingar!" Och grymtar missnöjt om "de andra otäcka", de som inte är det. "Duktiga" alltså. 

Fast. Är Sverige det? Egentligen? Eller är det en "antirasistisk" vakendröm? 

Vad Sverige är "duktiga" på  är att ta in många, många, många invandrare. För många för att vi uppriktigt ska kunna skryta om att vara "duktiga" på det.

Undrar vad en sån sann "antirasist" eller vänsterextremist som Malena Ernman tycker är så fantastiskt med nedanstående länkar. (PS det finns huuuur många exempel som helst.)


NT SVT VF SN DN youtube SR SVT  HD Tino DN

9 kommentarer:

  1. "Malena Ernman är dotter till civilekonomen Lars Ernman och diakonen Eva Ernman (född Arvidsson) och dotterdotter till Ebbe Arvidsson. Hon växte upp i Sandviken, men är numera bosatt på Kungsholmen i Stockholm." (Wikipedia)

    På säker avstånd från mångkulturen - för stunden i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Låter väldigt mycket som ren kommunism, det där hon säger. Ingen skall ha det bättre än någon annan. Hur tänker man då? Skall hon ö.h.t. få sjunga när det finns andra som inte kan. Och får vi svenskar vara duktigare än andra...? Frågorna hopar sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. När man nått "en viss nivå" s a s så kan man ha vilka åsikter som helst. Det kostar ju inget så varför inte påstå sig tycka si eller så, lämpligen något politiskt korrekt.?
      Björn Ulvaeus har ju yttrat nåt liknade, han behöver ju knappast heller svälta, oberoende av vad han tycker?

      Radera
  3. Hon är bra på att låta högt och vulgärt denna kvinna. Förstår inte varför hon har hamnat i stjärnglansen för hon sjunger inget vidare, faktiskt. Ja, jag kan uttala mig om detta eftersom jag kan min skit. Jag sjöng långt innan jag kunde prata och har en väl skolad röst. Det är lätt att pådyvla Svensson mångkultur när man själv bor i de fina kvarteren. Jävla hycklare!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera
    2. Jag är precis så "upptäckt" som jag vill vara Lena, så du behöver inte tycka synd om mig. Jag försörjde mig i många år som sångerska på diverse spelningar men hade/har aldrig haft några intentioner att bli känd. Världen har inte gått miste om mig alls, jag har satt mina avtryck där jag vill ha dom.Och så jäkla gammal är jag inte heller. Jag är inte bitter, om du nu trodde det. Men tack för visad sympati/ironi. Lev väl.

      Radera
  4. Malena och hennes familj bor i det relativt nybyggda området där St:Eriks sjukhus en gång stod.
    Enbart borätter finns där, och invandrarnamnen på brevådorna är mycke få, om ens nåt enda finns.
    Jag förstår inte varför Malena valt att bosätta sig ett stenkast från absoluta citykärnan, i ett område där bostäderna kostar minst 80.000 kr/kvm, om hon nu vurmar så mycket för invandring.
    Där kommer hon inte få se många invandare, nån enda gång i veckan.
    Arbetet på lyxiga Operan leder väl inte heller till så värst många kulturkrockar.
    Det måste va skönt att kunna spela så givmild och omtänksam, när man sitter på säkert avstånd från alla problem.

    SvaraRadera
  5. Ibland känner man sig nöjd,att befinna sig utanför diskussionerna som i detta fall.Som fullständigt okunnig inom Operavärlden,och Sveriges kändisar,får ni förklara för mig vem denna Enman är.
    Lever personen på oss svenska skattebetalare,i form av kulturbidrag eller är det en världsstjärna av rang.Skulle det endast vara en av dem som figurerar i "Hänt i veckan" och liknande publikationer,så behövs inga svar !

    SvaraRadera
  6. Lars, har du sett en dubbelmoraliserande hycklare, så har du sett alla.

    SvaraRadera