torsdag 20 februari 2014

Nästa gång jag bilar till Skåne....

Zürich-baserade bilföretaget Rinspeed har tagit fram det senaste konceptet för framtidsbilen, med kontor och  vardagsrum, ja allt i ett. 

Bilstolarna kan flyttas på tjugo olika sätt , vilket är möjligt  för att ratten kan placeras i mitten på instrumentpanelen. Och om inte ratten sitter i vägen(!) så får  föraren och passagerarna fri tillgång till displayskärmar, extra benutrymme, pölar att lägga upp fötterna på, och en fantastisk temperaturanläggning som grädde på moset. 

Jag förmodar att om man vill förflytta bilen, så dyker det upp en stol och en förare till den käckt centralt placerade ratten.

9 kommentarer:

  1. Är detta framtidsmonster en mobil bil ?

    SvaraRadera
  2. Tveksamt. Kanske svenska framtidsbostäder för rumänska tiggare.

    SvaraRadera
  3. Klockrent, Carina!
    Själv brukar jag sova i kofferten av min gamla Saab 9-5 när besöker vänner som inte har ett gästrum.

    SvaraRadera
  4. Haha-ha, i överlevnadsdräkt och duntäcke??

    SvaraRadera
  5. Åter från Aruba.
    I mitt arbete har jag en joystick och ett gasreglage.
    Fick idag veta att jag kommer att arbeta i Brasilien från september och 6 månader framåt i tjänsten....naturligtvis följer min älskade hustru med...spännande.
    Sorgen kan blekna bort men saknaden efter en mor finns länge.
    Var rädd om dig....fortsätt och skriv.
    Stefan H

    SvaraRadera
  6. Fråga till Stefan

    Kändes det inte avigt i början att flyga med joystick? Jag utgår från att du flyger Airbus och som kapten ha joysticken på vänster sida känns bara så fel.

    /Plutten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är major inom flygvapnet.
      Googla Jas Gripen cockpit. Så kan du se hur det ser ut.
      Stefan H

      Radera
    2. Tack för svaret. Men då sitter den ju på "rätt" ställe ;-)

      /Plutten (fd C-obs på Rrgc Björnen)

      Radera
  7. Tack Stefan, jo jag börjar finna mig i ödet, och inser att jag varit livrädd för detta i hela mitt liv. Så på ett sätt går jag in i en annan lite lugnare och mognare tid nu.
    Grattis till fantastiskt liv! Till er båda två!

    SvaraRadera