lördag 22 februari 2014

Mellon, som ett dåligt kosläpp på Kiviks Marknad.


Jag känner medlidande med de två itusågade programledarna, det är bannemej stor konst att ställa sig framför kamerorna lördag efter lördag med god min. 

Programledarna skriker, de färgglada ballongerna viftas i salongen, och Ö-viksborna jublar hysteriskt, medan en farbror i glitterbyxor och ett antal tanter i två tävlingsbidrag, stormar in och sjunger samma låt som de sjöng i samma tävling för 10 - 15 år sen. En ung artist kommer in och gör en mycket svag kopia av Loreen och hennes vinnarlåt, resten var bara sura toner och jämmerdal, förutom kvällens vinnare Anton Ewald som vann med flest grabbatag i sitt eget skrev.

Att titta måste vara en sorts masspsykotiskt självplågeri, eller total avsaknad av sysselsättning och självrespekt, tänker jag, och byter till svartvit opera på tvåan.

4 kommentarer:

  1. Tack, jag skrattade högt. Att mellons alla småpojkar måste klia sig i skrevet, kan ju faktiskt bero på att de har blöjexemet kvar./Länsmansdjäveln

    SvaraRadera
  2. Jag hade själv förmånen att sitta i publiken i "Mellon" för ett antal år sedan och det som fäste sig bäst i minnen var den utomordentliga produktionen. Produktionen, inte innehållet, och den storväxte, på alla ledder, och skäggige vikingen till studioman som jag tyvärr glömt namnet på har för evigt (typ) fastnat i mitt minne och på det sätt som han hade publiken i sin hand (eller ficka för den delen),

    Det andra bestående minnet är hur liten (och nätt) Luuk är. ;-)

    Och så ett bidrag med en akta artist (kanske dock inte riktig schlager) som KAN sjunga: http://www.youtube.com/watch?v=GJ32dJz8O7I

    Lite lyteskomik är det dock när Carola försöker axla Alices mantel: http://www.youtube.com/watch?v=oagYZEzjwiQ, det är som Price of Egypth när Whitney Houston ställs mot Cariah,"Wailing" Carieh: http://www.youtube.com/watch?v=eAM2-hg7xJs

    Anar dock en hel del Auto-Tune dår. ;-)

    SvaraRadera
  3. Blöjexem!! Äntligen förstår jag! Tack själv!
    Argus, dina upplevelser och erfarenheter upphör aldrig att förvåna! Häftigt att ha upplevt en sådan publikdomptör, att Luuk är nätt hade jag inte alls väntat mig, har en helt annan bild.
    Lyteskomik är granne med mellon.
    Blir rörd in i hjärtat av Lilla stjärna, tala om att beröra, tack!

    SvaraRadera
  4. Känns bättre och bättre att vistas utanför svensk tv och systembolag.
    Slippa trängselskatter.
    Fast långt till is på vintern och skärgård...

    Jungman Janson

    SvaraRadera