onsdag 4 december 2013

The look.

Som får en att smälta ner i en liten pöl.


7 kommentarer:

  1. 491?
    Förlåt,kunde inte låta bli!
    Ville visa mina litterära kunskaper.
    Har ej läst den.
    Skulle inte tro det är någon större förlust.

    Skepparn

    SvaraRadera
  2. Första jag fick fram med Googles hjälp med 491 som sökord var: ja, se själv.
    Varför skulle jag bett om ursäkt för en psalm?
    Jag vågar ha psalmer på skolavslutningar.
    Ende i Sverige?
    Kolla och radera!?

    Skepparn

    SvaraRadera
  3. Skepparens kommentarer är ibland lite kryptiska...ler.
    Ett annat alternativ är Lasse Hallströms..."Mitt liv som hund"...även om det lika lite som 491 handlar om hundar.

    Stefan H

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstod....Men, ibland som den här gången, inte så kryptiska. Bara lite okultiverat rå.

      Radera
  4. Sådana ögon ger mej dåligt samvete, även när jag vet att det är inte jag som skulle ha det. Det skramlar till i köket och man anar det värsta... och får det bekräftat några sekunder senare. Man reser sej full av vrede och två vit och svarta strimmor kommer med full fart in i rummet på "bredkas" och med vild glädje ska de hoppa upp i knät och få tröst för sin traumatiserande upplevelse. Så står man där, eller snarare brottas ner i fåtöljen igen, medan blodtrycket långsamt går ner från livsfarligt höga nivåer. Givetvis smälter man vid åsynen av dessa oskyldiga ögon och vilt viftande svansar. Då inser man ju ganska fort att det är ju inte deras fel att golvet är fullt av grytor och krossat porslin. Allt är mitt eget fel. Jag skulle inte utsatt de små liven för den frestelsen. Suck... fram med kvasten. Hundarna hjälper givetvis till, allt tar dubbelt så lång tid som det borde ha gjort.

    Skogis.

    SvaraRadera