måndag 2 december 2013

Regler nåt att bryta, i nya Sverige.

Idag skriver skanskan om en mamma som är helt furioso över "diskrimineringen" mot 16-åringar i Karlsrobadet i Eslöv. Badet som har satt en gräns på att endast de som fyllt 17 år, kan få njuta av candle-light kväll och simma omkring ostörda till tonerna av lugn och skön musik, betonar att det inte går att hoppa och leka i och kring bassängen då. De har provat att släppa på åldern tidigare, men det fungerade inte.

Den bestörta mamman har vänligen erbjudits en informell dispens de aktuella kvällarna, om hon säger till i kassan och betalar för en vuxen. Men hon nöjer sig inte, utan blir helt "galen på denna sjuka misstro mot unga människor"-
Ja, herre min skapare.
Tänk så vi diskriminerar, misstror och kränker folk hela tiden. Tänk alla som inte får lov att gå på gräset, alla som inte får gå i pension innan de fyllt  67 år, alla 2 - och 3-åringar som inte får gå på dockteater innan de fyllt 4 år, alla som måste gå i skolan fast att dom inte vill, alla som vill köra bil på trottoarerna, alla som vill dyka med huvudet före där det står förbudsskyltar, alla under 15 som vill ligga........

Shit vad dom måste må pyton.

6 kommentarer:

  1. Mmmm, och alla män som inte är välkomna i badhuset när bara kvinnor får komma dit.

    SvaraRadera
  2. När du nu berör svenskt dårskap,skall jag fylla i med ännu ett !
    För första gången såg jag igår,hur det svenska systemet vad gäller alkoholpolitik,och förbud mot inmundigande av rusande drycker...i praktiken fungerar.
    Den buss jag färdades med gjorde efter nedresan,så snart Tyskland nåddes,första halt vid en supermarkt för sådana produkter..
    Storögt tittade jag på hur folk kånkade på enorma mängder av allehanda alkoholiska slag.Det dröjde inte länge innan delar av passagerna började tulla på julspriten..Nåväl jag somnade in under resan,och märkte först vid ankomsten hur lyckliga en stor del av resesällskapet hunnit bliva.Detta skedde på torsdagen.
    Tydligen hade vissa redan innan hemresan anträddes,hunnit göra slut på de första inköpen.De tidigare glada skratten var som bortblåsta ,och stämningen tycktes nu vara tryckt i delar av bussen.
    Som alltid när jag ger mig ut med obekanta resebolag,ändrades rutten huxflux och en omväg om c:a 20 mil uppstod.
    Nåväl nu fick jag mig denna mitt livs upplevelse till del.I Puttgarden var det på nytt aktuellt,att ladda upp med nya varor.Själv satt jag lugnt kvar och tittade ut en enorm P-plats med svenskregistrerade bilar.(Vissa med en hel släpvagn tillkopplad) På vagnar rullades enorma mängder av bl.a svensk öl ut. lastades på nytt in för att återförenas med sitt ursprungsland.Min tanke kom då,är detta "ekologiskt försvarbart" ,att först tillverka öl i Mariestad och Norrland och sända detta till Puttgarden.Där i sin tur hämtar 1000-tals svenskar med sina bilar... hela exporten tillbaka !
    Absurdistan i kvadrat och "systembolagets" gällande regler.Alla stiftade av landets klokaste del av befolkningen i Sveriges Riksdag....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lars, den som har gjort en resa har nåt att berätta. Vilken upplevelse, jag antar att dina ögon var som tefat över det fullkomligt sanslösa politiskt grundade dårskapet.

      Radera
  3. Konstigt när svensken älskar alla sortens exotisk multikultimat och kan inte leva utan den att det bara är svenskt "skitöl" som duger. Han åker över ån för att hämta vatten!
    Myndigheterna vet också hur mycket legal alkohol strömmar in i landet och tydligen är det inte än alarmerande. Och det ger fina siffror till export- och noll till importstatistik.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Politikerna har noll koll, myndigheterna blundar och räknar pengarna, och idioterna bär och släpar för en "billig" fylla.

      Radera