onsdag 11 december 2013

Rättvisemärkt.


5 kommentarer:

  1. Bildkonstruktören har missat genusperspektivet. Hälften kvinnor, hälften män. Sen, inte att förglömma alla de andra könen. De har jag inte så bra koll på, men det finns väl andra som kan fylla eventuella luckor. Räcker det inte med sju figurer kan man säkert köra med genusanpassad matematik. Den är lite mjukare i konturerna och det är väl inte så noga med att det ska gå ihop på slutet.
    Andra tolkningar av bildens symbolik kan göras. T.ex. att den vita rasen lägger sej frivilligt för vad zebran nu symboliserar.
    Sen tycker jag att det finns en viss rasism i att det är vita symboler på asfalten. Borde det inte vara svarta? Vad säger DO om detta!

    Skogis.

    SvaraRadera
  2. Älskar dina tolkningar! Rasism är det med all säkerhet, och DO är säkert på hugget!

    SvaraRadera
  3. Symbolerna är vita därför att man kör över dem. Och man får ju inte avbilda svarta i Sverige, det är rasistisk! Svarta dockor, pepparkakor, lakritspåsar,you name it!

    SvaraRadera
  4. Mitt mjölkpaket har två pepparkaksgubbar avbildade på baksidan.
    Borde jag anmäla norrmejerier ? Man anmäler ju allt nuförtiden,politikerna har tomtar på loften och varför förbjuder man inte
    julen. Ingen skulle bli gladare än jag för att slippa eländet.

    SvaraRadera