onsdag 6 november 2013

Trafikborgarrådet i Stockholm, Ulla Hamilton, M: Skyll er själva!

I byggarbetsplatsen Stockholm kör man inte bil, man står bil.

Och avgaserna osar tjockt över bilisternas obearbetade stressnerver, och antal betalda arbetstimmar stillasittande i evighetsstockningar är det enda som rubbar sig. Idag på ABC-nyheterna jämförs med trafiksituationen i Oslo, Köpenhamn och Helsingfors, till jumbon Stockholms absoluta nackdel. 

ABC-reportern frågade Ulla Hamilton hur det blivit såhär illa, hon svarade förnärmat att det är väl inte så konstigt när alla kör bil! 

Reportern fortsatte och undrade vad Ulla Hamilton tänker göra åt den förtvivlade situationen? 

Ulla Hamilton såg alldeles bestört ut, som om det skulle vara hennes fel: 

- Folk får väl börja ställa bilen hemma! 

Politiker, fet lön och noll ansvar.



3 kommentarer:

  1. Bilden påminner mig om ordet H E N....

    SvaraRadera
  2. Jag undrar hur Ulla Hamilton tar sig till jobbet från sin bostad på Östermalm?

    Bil/taxi: 2,6 km, 8 min
    Till fots: 2,6 km, 32 min
    Cykel: 3,0 km, 11 min (nä just ja, hon tillhör M inte MP(K))
    Kollektivt: 17 min (nä just ja, hon tillhör M)

    Den naturliga följdfrågan, om vi haft reportrar, hur hon själv tar sig till jobbet.

    SvaraRadera
  3. Bra fråga, Argus. Tänk om alla hade samma attityd, ex. jobbar på restaurang, mycket disk att bära ut -strunt i det, gästerna får väl skylla sig själva. Det är ju dom som ätit och druckit.
    Kan dras in absurDUM, lex Hamilton.

    SvaraRadera