onsdag 27 november 2013

Mutti Merkel, ett varnande exempel för frihetsälskande svenskar.

 Idag har Angela Merkels CDU/CSU tillkännagivit en samarbetsregering med socialdemokratiska SPD. 

Tyskland blir således en enparti-stat, en högervänster-koalition, helt utan opposition. Vilket konkret betyder att två månader efter att Merkel vann(!)valet, kan hon tvingas riva upp sitt val-manifesto och löftena hon gav i valrörelsen. Den som röstar moderat  får alltså nånting helt annat och vice versa -  och om det är demokrati så är jag en flugsvamp.

Så, välkommen till politikernas drömvärld, allt iscensatt av den härskande eliten - allt du kan välja på i ett EU-land är en glassig autostrada mot mer makt till Bryssels mafiosi. 

Gissa tre gånger vilka två "arbetarpartier"som ämnar styra Sverige efter 2014?


5 kommentarer:

  1. Varför är Hitler det första jag tänker på när jag ser bilden av henne?

    SvaraRadera
  2. Inte omöjligt. Det finns flera Hitlers wanna-bes än vi kan ana.

    SvaraRadera
  3. Läste att det i Sverige just nu finns 44 kommuner med "gränsövskridande styre".
    (s) ingår i ALLA!
    Gissa vilket parti som tjänar mes på detta "gränsövskridande"..?
    Nu är ju iofs Sverige och desss förhållande till (s) ett mycket speciellt kapitel i politiska historien..
    Merkel får se upp!

    SvaraRadera
  4. Ett litet påpekande bara gällande den glassiga( vad f-n är nu det?)
    autostradan till Bryssel.

    Det är ju tal om avgift på dessa inom kort.
    Fast vi tar gärna smärre vägar
    Mycket charmigare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu blev jag så upphetsad att jag glömde bort min signatur.
      Min vanliga blyghet,månne?

      Skepparn
      skulle det vara.

      Radera