måndag 14 oktober 2013

På väg till Sverige. På fel grunder.

Efter alla dödskatastroferna i Medelhavet.

 Ahmed från Syrien: Vore det inte bättre för Sverige om jag investerade mina pengar i ert land istället för att betala människosmugglarna? Bara ni ville ge oss visum. Vi är tio personer i min familj - mina föräldrar och syskon och min fru och mina barn.
– Jag har pengar - vi sålde allt vi ägde i Syrien och jag kan betala för båtfärden och falska pass så att vi kommer till Sverige. Men jag köper ju hellre flygbiljetter, än att riskera livet på havet och göda människosmugglare, säger han.
– Vår resa, för hela familjen, kommer att kosta motsvarande 300 000 svenska kronor - jag betalar gärna de pengarna i avgift för att få komma till Sverige, säger Ahmed. 

Reinfeldt och Ullenhag ser bleka ut och svettas ymnigt , Ahmed och delar av hans stora släkt har helt och hållet missuppfattat hela grejen med Sverige. Här betalar man INTE. Bevare mig väl, hur skulle det se ut......och hur skulle vår exhibitionism av den godhjärtade svensken besudlas.....HUUU. 

Nä, här får man pengar livet ut, och nåde den som mot förmodan får lust att betala något i gengäld.

2 kommentarer:

  1. Tusen tack, Carina-Fina att du använder dina färdigheter för att blogga!

    SvaraRadera
  2. Jag får glädjeskutt i bröstet av din kommentar!

    SvaraRadera