onsdag 30 oktober 2013

Jag säger ingenting.












Från Facebook.

10 kommentarer:

  1. Undrar varför man i Sverige har kvinnliga namn på dessa "lågtryck".
    .I övriga delar av världen är det männen som står för lågtrycken,tex. Christian,Jude,Claud etc etc,som denna storm hette.
    Högtrycken däremot döpes i fria världen, efter kvinnliga namn typ Carina,Dagny,Elenor etc.etc..
    Sverige vill tydligen utmärka sig även i detta fall ?

    SvaraRadera
  2. Jag trodde man hade gått över till 'varannan man, varannan kvinna'.
    Kan inte komma på så många "manliga" stormar men vi hade ju Per i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Beror kanske på att Sverige i allt skall var jämnlikt..
      I övriga Europa finns länder,som t.o.m. säljer de olika låg--,högtrycksnamnen,för kommande år till högstbjudande...

      Radera
  3. Himla tur att man inte döpte den till Mohammad, då hade svenska flaggan varit uppeldad idag, och värre saker kunnat hända.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ropa inte hej ännu Carina....
      Här i Sverige är man tydligen redan på bokstaven S i ordningen av "lågtryck".Ute i Europa är man nu på bokstaven C, kanske man hinner till M i fria världen ,innan årets slut !

      Radera
  4. Nere i Europa gläder man sig idag,över ett högtryck som heter "Petra" ! Om det kommer upp till oss lär det väl döpas Mona,Maud eller Annie !

    SvaraRadera
  5. Det bådar inte gott, alls.

    SvaraRadera
  6. Stormen Gudrun, för några år sedan, kopplar jag fortfarande ihop med hon, Schyman. De var katastrofer bägge och den ene är det fortfarande. I alla fall hennes idéer. Fientligt Initiativ har jag inget till övers för.

    Rapport från en motorsåg:
    Simone orsakade en del extraarbete i går (tisdag) morse. Sju granar hade rasat ner över vägen ut, plus några toppar. Nu är det ju så att min kropp kräver inte längre den sortens arbete och absolut inte vid den tiden på dagen(tidig morgon). Inget val, var tvungen att ta hand om det. Sen dråsade det väl ner en sådär sjuttio till hundra träd runtom i skogen, men de får andra med bättre maskiner ta hand om. Inget kul alls, men så är ju livet ute på vischan.

    Skogis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du lever farligt Skogis !
      I min stad vältes också flera stora träd omkull.Tyvärr också ett ståtligt som tidigare hindrade,att några stålkastare bakom lyste direkt in i mina ögon.Nu har jag "salaten" rakt in i rummet när ska titta på TV...

      Radera
  7. Nääää, Lars, låter som stormen Astrid.

    SvaraRadera