lördag 7 september 2013

Lättköpt Virtanen.

Varför heltidsdeportation av våra små, små barn, till läger där all egen lust och initiativkraft stryps.- Här äter vi samma mat när alla andra 20 - 30 barn äter, här marscheras på promenad när och hur och var alla andra går på promenad, iklädda likadana fångvästar, hållande i samma rep, här sovs det middag på golvet jämte alla andra exakt när fröknarna har bestämt, här leks det på bestämda tider, lyssnas på sagor på bestämda tider.
Fredrik Virtanen har svalt sossarnas dröm om kollektiv uppfostran och konfiskering av våra barn. 

Jag beklagar det för alla barn som av olika anledningar trivs med att vara lite eljest och lite för sig själva med sin egen takt, sin egen fantasi och fria själ.OBS! Detta är ingen kritik mot välskötta lekis och fantastisk personal. Detta är vass kritik mot det kollektiva systemet som inte ger barn valmöjligheter och frihet att slippa.

12 kommentarer:

  1. "Liberala" föräldrar. Har nojja över om barnet ska få döpas, för de är så "vidsynta" så ingen ska få påtvinga deras små en religion. Men lämpar enkelt över de små till andra människor från spädbarnsåldern, att lära dem tänka, tycka och uppföra sig....!!!

    SvaraRadera
  2. Mina barn slapp dagis. Valde att jobba hemifrån när de var små. Hade knappt nån föräldraledighet.
    Barnen lärde att det är roligt att jobba. De fick hjälpa till så fort de kunde.
    De lärde att pengar får man när man jobbar. Vill man köpa nåt, får man jobba först, sen spara och då går det vägen!
    Nu har de bra jobb, lever bra, men vet också, att vid sämre tider, kan man ta ett sämre jobb, bara man har ett jobb.
    Fritidssysselsättning gör de på fritiden.

    Deras inställning, tycker jag, är det typiska SVENSKA!

    Men ni här på bloggen vet vad överheten och media tycker? Fast när pengarna är slut, vad gör överheten då?
    Dessa produktiva människor kanske också blir globala?

    Mvh må solen skina över er hela septembern så fint som idag!
    Anonym

    SvaraRadera
  3. Anonym, precis samma här.

    SvaraRadera
  4. Jaha, då är väl vi liberala föräldrar då, eftersom inga av våra barn är döpta. Vi valde det så därför att vi själva valt att lämna den svenska kyrkan, pga allt hyckleri och att vi inte räknar oss till kristendomen. Vi tillhör ingen annan religion heller men jag anser mig själv vara andlig och plockar sånt jag tycker låter fint lite här och där, som jag försöker leva efter.

    För egen del ska jag vara hemma så länge det är ekonomiskt möjligt med min 6 månaders och om jag kunde hade jag varit hemma tills han klarade sig själv hemma.
    Som det nu blir som kommer jag att vara hemma med honom tills han är 2,5 år. Så ser det ut med ekonomin. Min man tjänar bra men beskattas högt. Var snäll och blanda inte ihop religion med barnuppfostran. Jag gråter på insidan över att jag ska behöva lämna honom på uppfostringsanstalt i framtiden.

    SvaraRadera
  5. GÖR DET INTE!! Ta dagbarn, vakta hundar, gör vad som helst! Gör det som ditt barn vill och som är rätt för er familj.

    SvaraRadera
    Svar
    1. PS jag raljerade om "liberala" föräldrar....

      Radera
  6. Jag funderar på att ansöka om vårdnadsbidraget så kan jag kanske stanna hemma ett tag till. Är ganska bra på att hushålla med pengar. Får se hur det blir.
    De kallar det för kvinnofälla, som om kvinnor inte kan tänka själva :/

    Mvh//Tina

    SvaraRadera
  7. Jag beundrar dig som går efter eget huvud, egen känsla, som Louise Hoffsten sjöng; only the dead fish follow the stream.... Heder, och lycka till dig, varje dag med ditt barn kommer att vara belöningen.

    SvaraRadera
  8. PS, Tina, läs Alex Schulman http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/alexschulman/article17429615.ab
    Det var det bästa, det bästa han har gjort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag gjorde precis det. Jag brukar inte gilla det han skriver annars men detta var bra. :)
      Hoppas som sagt att regerande lyssnar till ALLA för en gångs skull. Valfrihet!

      Radera
  9. Det lär dröja.......Men att en mediaperson vågar bryta ut från PK och mainstream, det är i alla fall ett litet, litet bittesteg för man-kind.

    SvaraRadera