söndag 4 augusti 2013

Här sitter Zäta i väntans tider.

-"Härom kvällen ringde telefonen till husse. Vi såg alla hur husse liksom sträckte på sig och nästan tuppade sig stolt när han svarade på frågor. En hundägare från Skottland hade fått tips om mig från hunduppfödare och domare, och nu vill han komma hit med sin 7-åriga tantlabrador för att jag ska få göra valpar med henne. Husse såg så mallig ut att ,man nästan trodde att det var han själv som tillfrågades.......Nåja, alla är nu upphetsade och förväntansfulla, de säger att jag som två-åring snart ska få vara med om nåt unikt. Och jag har gjort mg fin och väntar snällt tills på tisdag, men känner mig ju lite halvorolig. Tänk om jag inte gillar tanten och hellre vill visa henne alla mina hemliga ställen på ön, och bästa dykplatsen, och ja, jag är ju fortfarande lika lekfull som en valp, vi kanske ska skippa parningen och leka med en av mina bollar istället!"



Men - OM........ så blir det ju helt otroligt magiskt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar