söndag 4 augusti 2013

Den här forskningen gillar vi!!


Forskare i USA visar på nya rön att människor som tar hänsyn till varandra och samarbetar är överlevarna - medan cyniska egoboosters förlorar i längden. 

YES!

Självutnämnda Alfahannar- och honor älskar att höra sin egen röst, och tröttnar aldrig på sina monologer om sin egen förträfflighet, och tanken på «survival of the fittest».

Men med den senaste forskningen från Michigan State University (MSU) kan de narcissitiska skrävlarna nu stoppa upp sina sylvassa armbågar nånstans . En studie visar nämligen att cyniska och egocentriska individer inte klarar sig i längden.
På kort sikt trampar dom sig fram, men det som vinner till slut är samarbete, ödmjukhet och hänsyn mot varandra. 

YES!

Detta strider mot tidigare teorier om att just de skrupellösa tar sig fram på bekostnad av de mera inkännande.
-Evolutionen straffar dig om du är iskall och självisk. På kort sikt, och mot en speciell grupp klarar dom sig. Men egoism är inte längre hållbart. 

YES!

Nu gäller det bara att skynda på denna process inför valet 2014.

2 kommentarer:

  1. Jag är glad. Jag kan vakna på morgonen och det liksom bublar i hela kroppen av glädje. Jag skrattar gärna. Folk säger att det saknar mitt skratt om de inte har hört det ett tag.
    Många vill bli vänner med mig på grund av mitt hjärtliga skratt.
    Jag är också jävlig skojig. Inte att jag tycker det själv, utan att folk säger det. Vi tycker i min familj att det löser sig. Vi har fast jobb, vi betalar skatt, vi har semester, vi är nöjda med det.
    Kanske har jag en överproduktion av nån lyckohormon eller vad det är, vad fan vet ej!
    Tvivs bra ensam, trivs bra i sällskap, är kanske dödlig sjuk, vad fan, ska bry om det?

    Plötsligt, i ett sällskap, är jag inget värd.
    Jag har gått ifrån.
    Men nu, dom nya, 2 st som har gått in, har också blivit helt tillplattade. Speciellt en engelsk tjej. Hon klarar det inte.
    Har nån här nåt råd, för tjejen är mycket konstnärlig och trodde att komma i en trevlig gemenskap?

    SvaraRadera
  2. Det låter sorgligt. Önskar jag hade nåt bra råd till dig.

    SvaraRadera