torsdag 20 juni 2013

Tur för Calle Sjönells livhanke att han inte sa muslimer.

Den svenske feministen Calle Sjönell har blivit kreativ chef på reklambyrån Ogilvy i New York. Nu berättar han för Dagens Media om sina planer på att "kicka några gamla gubbar" från det prestigefulla bolaget, i syfte att ge plats åt tjejer istället.  

 

4 kommentarer:

  1. Numera skäms man mest över sverige. Både över "svenskar" och svenskar. Det borde finnas någon de lyssnar på som talar om för dom hur "nakna" de är. Hoppet finns ju att deras tokerier inte tolereras Over There. Han borde jagas/piskas tillbaks med svansen mellan benen. Kanske en fåfäng förhoppning. Fast, egentligen vill jag inte att den personer med den typen av åsikter ska förgifta samhället här. De kan behålla honom där. En mindre här.

    Skogis.

    SvaraRadera
  2. Vi går inte på reklamen, jag och mina numera fullvuxna barn. Fast reklamfilmerna, tyckte avkomman att var jätteroliga. Typ grön lilleputt för värktabletter. Hur ofta behöver en normal 15-åring värktabletter?

    Jag tror reklambranchen har inte fattat nåt, det är som tidningsvärlden, alla är gifta eller släkt med varandra och de föraktar vanligt folk. I alla reklamfilmer är chefen en idiot, anställda även mer idioter, och produkten är jätte jättebra, fast man inte får nån upplysning om den.
    Vi vill veta sanningen om produkten. Om vi vill köpa.

    Fast de flesta bryr sig inte om. Så synd så synd.

    SvaraRadera
  3. Jag igen, anonym. Min äldsta son har börjat ringa regeringen angående åtskilliga frågor.
    Han ger sig inte om han inte får svar.
    Här gäller det inte att skicka e-post och få standardsvar.
    Blev plötsligt så stolt!

    SvaraRadera
  4. Midsommrkram och respect till sonen! Fler sådana!

    SvaraRadera