lördag 23 mars 2013

Daniel Svedin på blaskan har rätt på en punkt.

Daniel Svedin, den garanterat lättstyrde aftonblaskanmegafonen, skriver idag att "Något farligt är på väg att hända i Sverige". Och för första gången i mitt liv är jag beredd att hålla med denna oläsbara murvel. 

Men jag läser bara överskriften, hans textmassa har jag läst förut, och det är bara mer av same-same shit.
Överskriften är däremot kusligt up-to-date, och då menar jag det överhängande hot som växer i ett land som jagar och hatkampanjar mot vanliga människor för enkla felsägningar, ordval eller som fredligt demonstrerar. Vi är numera lätta offer för manipulerande trotskister och för sluga fifflare, som flinande använder DO som trisslott.

2 kommentarer:

  1. Finns det ingen redaktion för "Hem och hushåll" på Aftonbladet att förpassa Svedin till?/Länsmansdjäveln

    SvaraRadera