torsdag 28 februari 2013

Vårrusning i skärgårn.



Idag ska jag ta med mig hundarna och gå och sätta mig i en snödriva tills solen går ner. Och så ska jag fira med grekiska honungssöta apelsiner och med Janne Olséns livgivande text från skärgårdsbryggan.

Strejk
Hej hopp
Jag tänkte bara meddela att det i skuggan just nu är + 7.1°
I solen gäller lättnad i klädseln.
Himlen är nästan helt blå och mycket svag vind.
Det har slutat att droppa från taket, det rinner.
Alla småfåglar har fått fnatt. De sjunger ikapp.
Bestämde mig just för att lägga ner allt arbete till förmån för en trädgårdsmöbel
och att rikta näsan mot solen.
Så är det i bland med det hårda livet i skärgården
Med vänlig skärgårdshälsning från en som har en begynnande rodnad på näsan.
Janne.



4 kommentarer:

  1. Det finns kanske fortfarande hopp om våren. Fast här nere i norra Skåne har den inte fått fäste än. Norrland lär ha det varmare. Även vädret verkar vara upp och ner, numera. Som det mesta annat.
    I går var det positiva ordalag och solsken. Idag är det pessimism och gråa moln som gäller.
    Inom en snar framtid ska jag ut och försöka tämja gräsklipparen. Just nu morrar den bara jag närmar mej. Det blir stol och piska som gäller.
    Skogis.

    SvaraRadera
  2. Ääääntligen! Det är bara spel hard-to-get, i själva verket har den längtat efter dig! Jag ser fram emot rapporter från detta relationsdrama á Norén!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är skeptisk, jag tror den kommer att bita mej.
      Skogis.

      Radera
  3. Det här är ren och skär hatkärlek, men med ditt vassa huvud, Skogis, kommer du att segra!

    SvaraRadera