onsdag 20 februari 2013

Ilmar Reepalu hoppas att ingen stöttar yttrandefriheten, religionsfriheten och demokratin.



— Jag hoppas att inte en enda människa besöker galleriet, säger ynkryggen Ilmar Reepalu (S), om att konstnären Lars Vilks ska ställa ut sina verk på ett galleri i Malmö i sommar.



— Det finns en säkerhetsrisk, men jag är beredd att ta den för jag tror på yttrandefrihet, religionsfrihet och demokrati. Man ska aldrig håna någon eller vara taskig, men man måste ändå få säga vad man tycker och tänker, säger Henrik Rönnquist, som är den modige frihetshjälten som ställer ut Vilks teckningar på sitt galleri i Malmö i juli.

Själv ska jag lämna ön i sommar för en manifestation för det fria ordet i Malmö, vilket jag hoppas hundratusentals andra freds- och frihetsälskare gör!


HD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar