söndag 24 februari 2013

Flygvärdinnor som slagträn för islamiseringen.


Flygvärdinnor i ett lands nationella flygbolag lanseras ofta som landets ansikte utåt, de är det första många utländska turister möter. Jag känner igen det där, har mött så många resenärer på flygplatser världen runt, som hoppfullt kastat sig över mig för att min SAS-uniform gav dem en känsla av trygghet, nåt välbekant, nåt hemkärt. Jag personifierade nån som man kunde be om hjälp om precis vad som helst och som förstod. Leendena när man öppnar flygplansdörren på nån exotisk ort och välkomnar ombord och passagerarna spontant utbrister: puuuhh, nu är vi hemma. 

Det här är otroligt vackert och skapar vikänsla, sympati och släktskap.
Men man kan också göra som Turkiet, missbruka sin makt över de maktlösa kvinnorna och begagna deras avlönade kroppar, som skyltdockor för politisk maktstyrning.
Turkiet som sedan tio år leds av ett intolerant muslimskt parti, tvingar fler och  fler kvinnor att täcka sig, och fler och  fler platser förbjuds att servera alkohol.  Deras flagshipairline Turkish Airlines tänker nu klä kabinpersonal, med långa kjolar, och fez-liknande huvudbonader och förbjuder servering av alkohol.
Islamiseringen. Den som "inte existerar", sprider sig likt en löpeld.

Det är inte helt omöjligt att de spookyliberala Maramöpolitikerna får våta drömmar om SAS´kuvade personal, där i Smålandsskogen.

1 kommentar:

  1. När jag var ung så skrämdes vi ungdomar för "Svarta Damen". Vi såg aldrig nån då. Men nu är hon här...

    SvaraRadera