onsdag 30 januari 2013

Ju mer jag hör, ju mer jag ser av islam och muslimer....

.....desto mer förstår jag att det inte är möjligt för oss att leva ihop.Det går inte för mig att möta människor i livet som mot mitt ansikte anpassar sitt budskap efter falsk tolerans. Och bakom min rygg habilt byter åsikt till det som är bokstäverna i Koranen.


Koranen ger män rätt att gifta sig med fyra kvinnor. Men enligt vår lag får man bara ha en.

Jag är för mänskliga rättigheter, demokrati och jämställdhet. Det är inte Koranen som muslimerna måste leva efter. Vi är alltså inte kompatibla. 

De nytänkande muslimerna och kvinnliga blivande imamer med svensk utbildning, går emot mäktiga män som vilar mot Allahs ord.  Det kan bli riktigt farligt i vårt land. 

OBS!! Kritisk granskning av islam är inte lika med islamofobi.

Och Fi. Kan ett parti bli  mer passé än Schymans mossiga madamer?


UG

2 kommentarer:

  1. Islamofobi lär ju snart ses som ett sundhetstecken.

    De som inte vill vakna och se vansinnet efter UG bör ju iallafall inte mobba dem som ser det.

    SvaraRadera
  2. Mänskliga rättigheter, demokrati, jämställdhet och religiös fanatism gör inte att förena. Sedan spelar det ingen roll vilken smak religionen kommer i. Vissa religioner kommer dock bara i extrem upplaga,

    SvaraRadera