måndag 21 januari 2013

Jag är så glad att jag inte är ung.

Kollade av en slump utbildningsannonserna idag, det gjorde mig deprimerad.  Jag fastnade störtdykande i en  nedåtgående spiral, där jag såg framtidsmänniskor streta omkring som  blivande zonterapeuter, yogamassörer, faceliftare, crossmediaproducer, KBT-terapeuter, eller välja en "livsstil" på Stockholms hotellskola, utbilda sig och "jobba som hjälte" och gå vård/omsorgsprogrammet, eller vara tillräckligt "nyfiken på cirkusskolan", med en framtid för 75 kronor i timmen tills dom blir 87 år.

1 kommentar:

  1. Det är verkligen deprimerande. Jag, som nu inte har alltför långt kvar till pensionsåldern önskar att man var något år äldre. Men det som är än värre, det finns de som är ett tiotal år yngre som önskar samma sak. Det måste vara något grundläggande fel på ett samhälle där man vill fly ur "systemet" och är villig att offra ett tiotal år för detta. Nu är det nog att fly ur askan i elden att bli pensionär. I alla fall med de regler som finns för vanliga svenska knegare. Vi tillhör inte längre rätt målgrupp.
    Skogis.

    SvaraRadera