lördag 1 december 2012

Trillar vi så lätt dit på affärsmännens smarta tricks?


Med hjälp av djungelljud vid fruktdisken har ett företag lyckats öka försäljningen av exotisk frukt med 4,5 procent i tre butiker i Stockholmstrakten, genom att kunderna omedvetet tänker på varor som de associerar med ljudet. 

Det här vill man ju helst inte tänka på. Vad mer har dom för fuffens för sig för att få mig att göra som dom vill? Jag som inte ens hört djungelljudet, hur många äpplen och clementiner har jag köpt, som jag egentligen inte ville ha. Och vad är det för hemliga ljud som får människor att köpa godis, chips och läsk. Och hur ska de få mig att köpa fler skinkor, köttbullar och prinskorvar än jag behöver.  

Hörlurar på ? 

Eller?  Ljus idé! 


Den här tanken kanske man kan dra hur långt som helst.......?









HD

2 kommentarer:

  1. Djungelljud, var inte det som Isovaara anklagades för? Han kanske bara försökte puffa ananas? Eller var det falukorv? :-)

    SvaraRadera
  2. Njaa, han verkar ha varit mer tam än vild.

    SvaraRadera