lördag 29 december 2012

Stollen Staffan Heimerson hyllar C och fri invandring.

Staffan Heimerson hyllar idag liberalismen och "individens frihet" på följande sätt:

"Faktum: Ersättningen för 40 000 asylsökande under ett år motsvarar 250 kronor per arbetande svensk."

"Det finns en stor potential i ökad migration."

"Nationalismen fördummar."

"Genom kollision mellan olika kulturer skapas kreativitet. Att flytta från ett fattigt land till ett rikt är det mest effektiva vapnet mot global fattigdom."

Bevare mig för snurriga liberalister. 

Nationalismen fördummar???? Har han hittat på det själv?

Att som somalisk analfabet flytta till svensk livstidsförsörjning där barn är de enda inkomstmöjligheterna, kan omöjligt vara ett effektivt vapen mot global fattigdom. 

Och. 

Det "faktum" om kostnaderna som Heimerson hänvisar till, är bara blajs, ingen asylsökande får ersättning endast ett år. Och uppenbarligen är beräkningen gjord långt innan Bert Karlsson och slottsvistelsernas gyllene era.


I min individuella frihet borde ingå att slippa försörja hundratusentals andra.


12 kommentarer:

  1. Jag skäms. Det fanns en tid när jag tyckte Staffan Heimerson var en bra reporter, en frisk fläkt. Huvaligen vad man kan missta sej. För old time'sake ska jag inte skriva ner vad jag anser om honom nu.
    Skogis.

    SvaraRadera
  2. Samma här, minns att jag skrivit uppmuntrande rosbrev till honom. Nu verkar det som om åldern drabbat honom negativt. Trist. Bäst-föredatumet är passerat med råge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. han vill vara med i tv-sofforna, då måste man tycka rätt, annars är man ute i kylan

      Radera
  3. Milton Friedman (kan inte påstå att jag direkt gillar honom men även en blind höna...) säger så här om invandring och välfärd: http://www.youtube.com/watch?v=3eyJIbSgdSE och http://www.youtube.com/watch?v=NfU9Fqah-f4

    (Man kan inte tillåta fri invandring till en välfärdsstat då systemet annars kollapsar.)

    Sedan har vi Roy Beck om världssvälten: http://www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE

    (De enda som kan rädda de som svälter är de själva, möjligen under yttre ledning.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner honom sedan min ungdom,tyvärr kan jag inte märka någon förändring i hans livsåskådan.I min gamla hemstad skulle man ha sagt "Da fehlt eine paar Tasche im Schrank"
      Hade tänkt skriva,är man från Hallandsåsen kan man kanske inte förvänta sig något annat.Men sen kom jag att tänka på,att åsen skall ju inte bära skulden,för att han senare trakterar/de där !!Dessutom är jag inte säker på i vilken skog,Skogis bor.Därför en viss försiktighet i kommentaren!


      Radera
    2. Inte på Hallandåsen, men rätt nära. Men jag är inflyttad, så fyra på du bara.
      Skogis.

      Radera
  4. Jag tror att jag måste dricka ett glas vin till...efter Staffan H fullständigt vansinniga utläggning.
    Gillar dock Staffan H krönikor men detta måste vara...
    Errare humanum Est!...det är mänskligt att fela.
    Fortsätter med vår hummer och andra skaldjur och vin.

    Stefan H med min älskade hustru....på Aruba.

    SvaraRadera
  5. Som jag tidigare sagt: Idioterna duggar tätt nu.

    SvaraRadera
  6. Här kommer ett längre inlägg från kompisbloggen till soldatmamman, nämligen Petterssonsblogg.se numera.
    Det innehåller så mycket osakligheter att det fastnade i vårt första nät i Fjärran Östern. Sedan var jag själv en av de ledande i kritiken. Tyvärr blev jag osams med en av våra bättre kommentatorer då under sommaren 2011. Han hotade med att aldrig mer besöka vår Blogg om jag inte ändrade mig och gjorde en pudel riktad till Staffan Heimersson, vilket jag inte på något vis kunde göra. Det var ju att erkänna att gubben hade rätt. Läs gärna också kommentarerna till detta inlägg från Fjärran Östern. Pettersson tyckte inte att jag behövde vika ner mig, trots att Lasse som var en av våra ofta förekommande kommentatorer, trots att vi då hade brist på sådana.
    Här kommer artikeln och kommentarerna, som stöd för dina åsikter. Jag hälsar också Ett Gott Nytt År till dig Carina, och alla de ironiska, duktiga kommentatorerna på din utmärkta blogg.
    Länk till artikeln

    http://petterssonsblogg.se/2011/09/26/kvalitetspekoral-fran-staffan-heimersson/




    SvaraRadera
  7. http://sverigesradio.se/sida/sok.aspx?q=medierna&refferingpageid=950

    Lyssna gärna på "medierna" från där bla vår allas favorit Lena Sundström medverkar.

    /HellBoy

    SvaraRadera
  8. Jag var visst trött när jag skrev min kommentar, så jag ber er ta in detta i början på kommentaren.

    En krönika av Staffan Heimersson den 26/9 2011 innehöll så mycket osakligheter att det fastnade i vårt första nät i Fjärran Östern. Därefter är det väl OK. Ber om ursäkt.

    SvaraRadera
  9. Den där Lasse, Olli, var det i själva verket Heimersons alias? För vem kan annars försvara en sån braklögn?

    SvaraRadera