onsdag 26 december 2012

Ett tyst dygn på bloggen.


Årsdag igen. 
Jag ska aldrig, aldrig, aldrig glömma de isande och råa sekunderna, när min exmake ängsligt ringde och oroade sig för att han inte kunde nå sin son - min bonusson - Jonas, hans fru Lollo och de båda barnen Lina och Markus på mobilen. Familjen befann sig för en sagolik jul i KhaoLak, med goda vänner. Och på nyheterna började vi höra fasansfulla nyheter.
Men vem i all världen kunde tro?
- Var inte orolig, minns jag att jag sa lugnande - de har säkert bara glömt mobilen på hotellet.

Det var inte så.
Polisens lista över omkomna och saknade:Jonas Reinhold, Stockholm, 39, Lina Maria, Stockholm, 10, Louise Britta, Stockholm, 39, Markus Reinhold, Stockholm, 8.


Chocken, smärtan, sorgen och orättvisan går aldrig över för oss anhöriga och stora vänkrets.
Saknaden och tomrummet blir inte mindre - bara större. 

Det onda går aldrig över.


3 kommentarer:

  1. Många varma tankar går till Dig och Din familj idag.
    I dem finns också en önskan om en God Fortsättning på Julen och ett Gott Nytt år!

    Kramar från Katarinas mamma

    SvaraRadera
  2. Tack kära Katarinas mamma, igår stod vår gemensamme käraste, hans flickvän och min mamma vid Öresund och skickade iväg fyra ljuslyktor över havet. 365 dagar om året saknad och vanmakt av orättvisan, en gång om året måste allting få stanna upp av kärlek och respekt.
    Kul att höra att du är med mig, krama älskans dotter!

    Tack mullis.

    SvaraRadera