fredag 23 november 2012

Swedish House Mafia hos Skavlan ikväll.


Och jag totalkänner med Skavlan, när han satt där helförvirrad i sin stol, och verkligen försökte förstå.


Ikväll har jag nämligen hämtat upp unga personer och kört från Bromma till den stora arbetsplatsen Friends Arena, och jag lovar jag var inte ensam. Lämmeltåg beskriver bäst upplevelsen, tiotusentals nystajlade och extatiska unga människor taxiåkande, bussande och vandrande mot denna massupplevelse. 

Stockholm är inte byggt för detta, I´ll tell you. I varje gathörn en stissig dirigerande polis, motorvägar tilltäppta och krockar som gjorde trafikradion till en panikcentral i falsett.

Tre svenska män "tar över världen" för att dom spelar CDs eller tricksar med USB-minnet, samtidigt som de fyller jättearenor med rök, ljus och ljudeffekter.  Ungdomarna dansar lyckligt sina egna moves, viftar, vinkar, "skruvar" och svimmar om vartannat.

Och jag axade(!?!??)därifrån salig över att få slippa.

Jag säger bara - K-R-Ä-K-S-J-U-K-A-N.







expressen

2 kommentarer:

  1. Ja Carina någon typ av Virus är det,som (sedan år tillbaka)drabbat den unga generationen !!
    Visst var väl Rock`n rollens inträde i början på 50-talet,beskedlig i förhållande till dagens orgier..

    SvaraRadera
  2. Jag brukar tänka att när man förfasar sig över ungdomars beteende, utseende och musiksmak samt skickar insändare till lokalblaskan under signaturerna "Det var bättre förr"/"Vän av ordning och reda" så har man de facto blivit gammal ;-)

    /Plutten

    SvaraRadera