tisdag 20 november 2012

- Äsch, inte ska väl vi.....!!



Som vi alla ser, märker, känner av och hör så är fördelningen av asylsökande inom EU extremt ojämn. Nio EU-länder tar emot över 90 procent av alla flyktingar.

Sverige har en tätposition. Sverige ligger på fjärde plats – efter Frankrike, Tyskland och Italien. En stor grupp länder, framfört allt i Öst- och Centraleuropa, tar knappt emot några flyktingar alls.
Nu vill Europaparlamentet utjämna skillnaderna med hjälp av en fördelningsnyckel baserad på EU-ländernas ekonomiska styrka och på deras befolkningsstorlek.
Antalet asylsökande i Sverige skulle kunna halveras med en jämnare fördelning av flyktingar inom EU. 

Europaparlamentet driver frågan, men den svenska regeringen är negativ till förslaget. Billström vill inte att länderna inom EU ska ligga i skyttegravar och sikta mot varandra.

Tänk så himla lätt det är att vara storsint med andras pengar.


5 kommentarer:

  1. Är det inte första gång som Sverige ställer sig på tvären för ett EU-förslag/beslut??
    7-klövern är uppenbart ängsliga,att andra EU-länder lägger beslag på Absurdistans största importvara!!

    SvaraRadera
  2. Reinfeldt bara:- Mitt, mitt, mitt, mitt!!!!
    Vi hade såna i min grupp på lekis också.

    SvaraRadera
  3. Prisa "Gud" här kommer skatteåterbäringen(citat från Robin Hood Disney). /LL

    SvaraRadera
  4. Disneys värld var underbar, gott var gott och ont var ont. Enkelt.

    SvaraRadera