fredag 5 oktober 2012

Sanna Lundell och paddorna som hoppar ur hennes mun.


Säg mig vad du predikar, och jag ska säga dig vem du är.

Att läsa aftonbladets och deras indoktrinerade unga nollor (Lundell, Derawi, Lindberg, m.fl) är för det mesta nåt jag kan skaka på huvudet åt, himla med ögonen över, till och med tappa hakan av. Men det är inte varje dag skämskudden kommer fram.

Men idag var Sanna Lundell så förnumstig, beskäftig och uppläxande med sitt besserwisser-pekfinger i luften om romerna, så idag var det hög tid för skämskudden.

-"Jag kan inte fatta att vi lever i ett sådant land. Att vi ligger så efter. Att folk på fullaste allvar fortfarande går omkring med zigenarskräck som härrör ur gammal dammig rasistisk rasbilologi."

Sen visar Sanna Lundell att hon har läst på om "Sveriges makabert smutsiga bemötande av romer genom historien".
- Romerna har jagats tillräckligt i vårt land och det är dags att vi gör upp med våra fördomar nu, och skaffar oss lite  - allmänbildning(!!).

Allmänbildning? Betyder det att läsa på lite på wikipedia och inhämta kunskap från aftonbladets redaktion?
För som vanligt bland de som gillar olika är de bara intresserade av halva sanningen.
De har missat hälften, dvs romers egna val av livsstil.
Orsak och verkan.

Nu talar jag nutid.
Den visar sig om nån i de mainstreamade åsiktsmaskinerna ens gitter fråga VARFÖR romerna diskrimineras av hyrbilsägarna.
En genomgång av domar som rör brott mot bensinstationer visar att hälften av alla dömda för dylika brott är zigenare.
Det finns två sidor av myntet.




aftonbladet



6 kommentarer:

  1. Ungdomligt oförstånd...Hoppas att hon med åren, blir varse hur vilseledd hon blev,som ung i den "korrekta" svenska skolan !!
    Många av dem måste man förlåta,eftersom de aldrig fått känna av verkligheten...inte bara när det gäller zigenare !!
    Som bekant är det av misstagen,man blir vis..

    SvaraRadera
  2. Om hon skulle skriva vad hon kanske egentligen tror och tycker så var hon pantad, rökt och kalkad. Hon är med all säkerhet rädd om sin karriär och vet vad hon skall skriva för att ha en ljus framtid inom media.
    Och handen på hjärtat, vem vill riskera att kastas ut i kylan och få svårt att försörja sig när man istället kan skriva det som makthavarna vill höra?
    Inte många av oss.

    SvaraRadera
  3. Mig lurar de inte! En gång i tiden arbetade jag som indrivare åt Kronofogdemyndigheten i en mellansvensk stad. Flera gånger var jag av utredningstekniska skäl tvungen att göra hembesök hos ortens bofasta zigenare. Och av detta kan jag klart konstatera att:
    Om en zigenare är trevlig mot dig, PASSA DIG!
    Om en zigenare är otrevlig mot dig, PASSA DIG!
    Om du möter en zigenare, PASSA DIG!
    Om en zigenare tar kontakt med dig, PASSA DIG!
    Om en zigenare hotar dig; EMIGRERA!

    SvaraRadera
  4. Dina erfarenheter räknas tyvärr inte efter som du, och jag, är "rasister".......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tyvärr är det så. Och det är ingen förmildrande orsak att det är dom, zigenare och MENA-drägg, som gjort mig till rasist. Varken jag själv eller någon annan har fötts till rasist men det verkar våra hjärndöda journalister och politiker inte kunna förstå.

      Radera