lördag 13 oktober 2012

Min nya "kompis" skyddsombudet och övervakningsmästaren.


Jag har betalat och packar mina varor, upptäcker då att jag behöver en extra kasse.
-"Den kostar en och femtio, så det blir två kronor!!"
????????????????????????????
Vad fasen är det här för trams?
"Kostar en och femtio"??
Varför snackar dom på det här sättet? Hur länge sen var det nån såg en femtioöring?
Jag vill inte höra det tramset en gång till, kostar en sak två kronor så kostar den två kronor.

Eller ska jag vägra?
Säga NÄHÅÄ du! En och femtio är en och femtio, kostar det en och femtio så betalar jag en och femtio, inte ett öre mer.
Därmed bastu.

3 kommentarer:

  1. Är väl inget problem? Ta två för tre spänn;)

    SvaraRadera
  2. Självklart! Det jag eldar upp mig på är fjolleriet och snacket om femtioöringar. Ska jag betala 2 kronor, men säg då det för fasen.

    SvaraRadera
  3. Har lärt mig av min tyska sambo att ta med sig egna påsar då det skall storhandlas. Kostar ingenting och sparar miljön.I Sverige är detta extremt sällsynt och jag har en egen teori om varför....

    /HellBoy

    SvaraRadera