måndag 15 oktober 2012

Don´t mess with my beer!


-Vi måste bli bättre på att utveckla nya produkter riktade till kvinnor, säger danska Carlsberg.
Kvinnliga öldrickare står idag för cirka 20 procent av Carlsbergs totala ölförsäljning i världen. Bryggeriet vill att den siffran ska öka till 30 procent. I framtiden kommer det att finnas "en kvinnlig sektion med produkter med sötare smak".

Det kan vara jag som står för en del av de där 20 procenten.
Jag kan leva länge utan vin och sprit, men en iskall Singha en varm sommarkväll på fladen är obetalbar.
Tyvärr har jag aldrig lyckats lära mig att dricka ur flaskan, det är nåt med läpparna - de sugs liksom inåt och självaste ölen stannar i buteljen, men glas går lika bra.
Och Gud nåde den som sötar min öl, jag bits då.

Jag älskar skillnaden mellan män och kvinnor och är motståndare till allt henligt, men den här kommentaren i The Sun 2012 fick håret att hottentottkrulla sig.

footlappen0 likes
I may be old fashioned but a woman holding a pint glass in her dainty hand always looks a bit sloven. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar