lördag 29 september 2012

Muslimers krav på att få ta över Sveriges fria luftrum.


Det var en person som kommenterade min inställning till att införa ultrareligiösa böneutrop i Sverige.

Kom att tänka på den, när jag läste en väldigt svensk insändare:
-"Hur kommer det sig att högljutt pratande, skrattande,Ipodspelande, golvstampande, fingertrummande, pappersprasslande, smaskande, hostande, nysande och snörvlande SL-trafikanter så ofta sätter sig nära mig på tunnelbanan fast vagnen är nästan tom i övrigt?

Den svenska själen, och vår medfödda längtan efter ostördhet, borde vördas och hyllas.

7 kommentarer:

  1. Betr.insändaren konstaterar jag belåtet,att jag inte är ensam om denna instinkt !!
    Senaste i veckan reste jag mig från min stol på apoteket,när en tältöverklädd placerade sig vid min sida.Det fanns bättre platser lediga ...för mig! Kan tyda på att självinstinkten hos oss svenskar är för svår att utrota.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varför satte du dig inte på den bättre platsen från början. Den plats som den andra kunden satte sig på var kanske den bästa för denne.

      Radera
    2. Måhända var den stolen inte ledig när jag steg in..Sen kan det ju tänkas,att den gömda varelsen under tältet,inte hade såååå god självinstinkt !!
      Men det sista är en ren teori...

      Radera
    3. Välkommen tillbaks i snålblåsten, Lars Å Månsson. Du hade ju ändå tur att du fick sitta ner. Ibland får man numera stå upp och vänta halvtimmesvis på sin tur. För att ofta nog få ett besked om att den medicinen har vi inte här. Vi kan beställa, men då får du komma tillbaks någon dag senare. Kanske har den då kommit. En del mil på vägarna blir det i onödan. Men oavsett mina tirader... roligt att se dina inlägg igen, oftast lite vassare än mina. Skogis.

      Radera
    4. Även om jag inte kommenterat så flitigt,p.g.a min nuvarande dåliga hälsa,följer jag er dagligen..
      F.ö stämmer det som du säger,sedan Apoteken blev privatiserade har samtliga försämrats.Numera håller man tydligen inget lager alls,när det gäller varor på recept.Andra produkter finns det mer än tillräckligt av !!
      Nu har jag bättre tur än dig,som slipper åka miltals i onödan...

      Radera
  2. Anonym, lägg ner! Vi är för luttrade för dig, du kommer aldrig att nå framgång här med dina barnsliga kommentarer.
    Har du inget att tillföra så stänger jag av.

    SvaraRadera
  3. Skogis, vi har nått framtiden - Sovjetunionens dåtid.

    SvaraRadera