måndag 24 september 2012

Demokrati på svenska.


I Tyresö har det varit en spexig politiskt kamouflerad direktdemokrati i tjocka dimmor av slimegrön dimma.
Det har kallats folkomröstning.
Och det skulle röstas Nej, Ja eller Blankt mot de nya taxorna inom äldre- och handikappomsorgen som infördes förra våren.
Eller?
Hur var det nu.
Ja eller Nej eller Blankt för de nya taxorna inom äldre- och handikappomsorgen som infördes förra våren.
- Ja, valkampanjen har varit förvirrande. Först trodde jag att jag skulle rösta ja, men plötsligt insåg jag att det var nej jag skulle rösta - så jag missförstod lite, säger en av Tyresöborna.

Och attans!!!
Ändå så röstade dom idioterna fel!!

83 % röstade "NEJ", alltså mot att kommunen ska fortsätta med de nya taxorna.
13 %  röstade "JA" dvs för en fortsättning.

Så nu tänker M inte bry sig ett dugg om hela dritten,
För  - det var för få som röstade.


svt










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar