lördag 22 september 2012

Dagens läkare är antingen pensionsräddare eller så tror de på quick fixes.


En kvinna sökte vård för bröstsmärtor och tryck över bröstet, på hälsocentralen visades förändringar på hennes  EKG.
Ändå skickade sjukhusläkaren hem henne med smärtstillande, och rådet att skaffa sig en sportbehå.

Kvinnans son anmäler nu fallet till Socialstyrelsen.
Hans mamma avled i hjärtinfarkt bara några dagar efteråt.



Alla människor som går till dagens läkare måste ha med sig en frisk och stridbar person.
De flesta mottagningar agerar utkastare på grund av inhumana besparingar.

OP




5 kommentarer:

  1. Vill ogärna rucka på din sverigebild
    ( eller min )
    Men.
    Kom rätt hastigt under läkarvård i somras
    Trots en del strul p.g.a utlandssvensk klassning inga sura miner
    Höll på nästan hela sommaren med olika utredningar
    Faran över
    Tack för det
    Detta på sveriges närmaste lasarett...
    En av läkarna råkade dessutom vara
    håll i dig nu ,Carina!
    Somalier.
    Ja, jag blev mycket överraskad
    Tack och lov positivt
    Skulle jag aldrig trott!

    Skepparn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev det satt in Voodoo,eller läste din somaliske läkare enbart över dig..För inte eldade han väl upp en höna,och kastade askan över dig ??
      Nåväl huvudsaken du kom därifrån med hälsan i behåll !!
      Själv skulle jag nog ha varit verkligt illa däran,för att låtit släppa los en sådan,med en skalpell i handen !!

      Radera
  2. Skepparn, det där var ingen somalier. Han var människa. En klok och god människa.
    Jag möter dom ofta i olika hudfärger och skepnader, de gör mig helt varm i hela kroppen.

    SvaraRadera
  3. Han till och med talade svenska
    Satt förstås vid dator
    Men,fasa,vidrörde mig ävenledes!
    Verkade kunnig.
    Ja,jag följde upp med läkarkunnig dotter vad de ( det dök upp en halvegyptier ävenledes )sysslade med.
    Verkar vara liten sannolikhet att man skall få vara med om något dylikt
    Och komma ur det hela med livet i behåll.

    Skepparn

    SvaraRadera
  4. Grattis till faran över, förresten!

    SvaraRadera