måndag 3 september 2012

Arbetsförmedlingen verkar drunkna i pengar som de snabbt vill bli av med.


"Statliga Arbetsförmedlingen SKA verka för att förbättra arbetsmarknadens funktionssätt genom att effektivt sammanföra dem som söker arbetskraft, prioritera dem som befinner sig långt ifrån arbetsmarknaden samt bidra till att stadigvarande öka sysselsättningen på lång sikt."

Statliga Arbetsförmedlingen ska INTE sätta sprätt på 36 miljoner kronor på kurser, konferenser, kampanjer, produktion av "give-aways" - broschyrer, lådor, chokladrullar till olika företag.

För att inte snacka om vad alla annonser och TVreklam kostar.
Dyr-dyra annonser - för arbetsförmedlingen?!
Varför då.


Dagens Media.




2 kommentarer:

  1. Varför ska arbetsförmedlingen göra reklam om sig själva ? Vilka konkurerar dom med ?

    SvaraRadera
  2. Det frågar jag mig varenda gång. Vad är det för kurendrejarcirkus och clowner i denna manege som kallas Sverige.
    Och vi som bara ser på!

    SvaraRadera