lördag 8 september 2012

Är detta något som svenska folket vill? Bjuda in till bidragsförsörjning och arbetslöshetens utanförskap.?


Denna drastiska politik som leder till rasering av välfärden, är det nåt som svenska folket har sagt ja till någonstans någon gång?
Och ändå är det oss det handlar om, våra liv, våra gamla, våra barn och barn-barn. Vår egen möjlighet att bygga drägliga liv för oss hotas av politiker, som aldrig har frågat oss vad vi vill.

Migrationsverket räknar med att bara under nästa år få in 41000 asylansökningar - 40 procent fler än i fjol.
Samtidigt ökar antalet ansökningar om familjeföreningar till rekordnivå.
Enbart i år väntas 15 000 somalier ansöka om att återförenas med familjemedlemmar som redan finns i Sverige.

Hur många svenskar känner till detta och vill detta.
Det skulle jag vilja veta.
Hur ska jag få veta det.

sydsvenskan dt corren

1 kommentar:

  1. De flestas reaktion enligt min erfarenhet. Axelryckningar och kommentarer som;
    Jag orkar inte bry mej.
    Det gör ändå ingen skillnad om jag skulle bry mej.
    Jag har inte tid, körslaget börjar idag.
    Det står inget om det i Aftonbladet, så att så illa är det inte.
    Nää, säger du det... förresten, har du hört det senaste...
    Etc. etc.
    Fast det värsta och den helt realistiska sanningen;
    säger jag något negativt om det blir jag av med jobbet/lönen/vännerna/utslängd ur facket/det mesta...
    Känns det hopplöst ibland, eller?
    Skogis.

    SvaraRadera