söndag 9 september 2012

Anonyme kverulant.


  1. Anonym, flugsvampsbegivne ovän,jag bereder dig gärna glädjen i att sitta och sura upp dig åt mig, min bil, min blogg etc. Men jag är tacksam om du gör det för dig själv i fortsättningen.
    Jag är nämligen allergisk mot människor som bara letar fel och njuter av sitt eget anonyma kverulanteri.

    PS:
    Reminder Quote; Jag körde Björns stora Subba, Subaru Outback, runt hela Sandskogen, och kom fram precis över-, överallt."
    Så det var nog inte där skon klämde.
    Själv klarade jag mig med en stockholmsk fräckisparkering, men det drabbade istället mängder med barnfamiljer."

    Vad jag gjorde, var att fråga en fastighetsägare om det var möjligt för mig och min mamma att få parkera på hennes stora tomt ett par timmar för att få återinsupa havsluften från Ystads sandskog. Inga problem tyckte den vänliga skånska damen, som glatt tog emot min påse med nygräddade wienerbröd som stort tack för vänligheten.
    Såna människor finns också anonym. Och det var detta jag menade med att göra en liten stockholmsfräckis.
    SvaraRadera
Vad jag skrev var att parkeringslapparna drabbade många barnfamiljer. Inte Björns bil, som vi för övrigt har för att få plats med två hundar och alla livsförnödenheter som fraktas mellan affärer och båten.
Förlåt om jag uttryckt mig vårdslöst och missbrukat svenska språket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar