fredag 24 augusti 2012

Kortedalapappans uttalande gör inte att svenskarna älskar sonen mera


Den 16-årige Kortedala-anklagade som av hat och besatthet nästan sparkade ihjäl en oskyldig, har en pappa som borde dömas som medskyldig. Genom att totalt förringa brottet, inte inse allvaret i situationen, och skylla på ungdomligt oförstånd, visar faderns samma ignorans mot offret och mot rättsväsendet som den hånflinande sonen:


- Det är svårt, värst är den lynchstämning som råder på nätet. Hatet som lyser igenom.
Den 45-årige pappan kommer att närvara under hela rättegången, för att stötta sin son.
- Jag vill och hoppas att sanningen kommer fram, säger han. Jag vet ju vad min son berättat och det får han säkert stå till svars för men jag tror att innerst inne var det en olyckshändelse. Man måste också förstå att det handlar om ungdomar.


4 kommentarer:

  1. Sådan fader,sådan son..
    Enbart EN familj av de många tiotusentals nya
    "berikare",som aldrig kommer att finna sig tillrätta i västvärlden! Ett nygammalt fenomen som kommande generationer,kommer att dyrt få betala för.

    SvaraRadera
  2. Tiotusentals??? Rackarns vad du underdriver idag min vän!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den äldre generationen svenskar drar sej nog för att förhäva sej och överdriva. Fast de flesta av oss vet hur det är. Men inte många nog, tyvärr. Sossarna har genom åren fördärvat allt för många av oss. Skogis.

      Radera
  3. Man måste få förhäva sig nån gång i månaden.

    SvaraRadera