söndag 29 juli 2012

Strasbourg-koma - EUdioti igen.


"Strasbourgkoma" kallas det som infinner sig när unga politiska tjänstemän ligger som avverkad skog på tåget hem efter fyra dagars sejourer med Europaparlamentet i en av de två huvudstäderna.
Efter 40 år av långbänk fortsätter cirkusen med människor och papper i lastbilar som åker tur och retur mellan Bryssel och Strassbourg, trots att alla tycker likadant om vansinnet.

En bild av exakt det o-moderna, o-vakna, o-flexibla, o-prestigelösa och o-lösningsorienterade och handlingsförlamade EU som jag aldrig velat ha.
Och som jag drömmer om ett liv utan.



DN

6 kommentarer:

  1. EU = cirkus.
    EU = toppstyrning.
    EU = förklädd kommunism.
    EU = rent åt helvete.
    EU = koma... inte alls förvånande.
    EU = som jag en gång i oförstånd röstade ja till, men som blev något helt annat än vad det gjordes sken av.
    Skogis.

    SvaraRadera
  2. Du är inte ensam Skogis, många, många lurades av de massiva kampanjerna och de fagra orden.
    Så jag hånades och kallades för bakåtsträvare. Men det är smällar man får ta för att stå upp för det man tror på.

    Det är exakt som med mångkulturen nu. Alla fattar att det är omöjligt, det är bara att se sig om i världen. Och att allt fungerade betydligt bättre innan MK - men samma makt, med samma massiva kampanjer, pengar och skönmålning och hat mot motståndare ser vi nu, både du och jag Skogis.
    Med fasa undrar jag hur allt ska kunna ställas till rätta igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa... (djup suck), det undrar verkligen jag också. Skogis.

      Radera
  3. EG som koncept var bra; att integrera Tysklands och Frankrikes ekonomier i varandra så de inte skulle kunna kriga mer. Men nu är det så att politiker har samma förhållningssätt till skattepengar som alkoholister har till spriten - missbruk och när väl elefantiasis har slagit klorna i de små liven så hade de inte vett att sluta i tid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra beskrivning Argus..Men nu sitter de två 2 "stora" med skägget i brevlådan !! Motståndet växer allt mer,i allt fler EU-länder..Kanske blir Greklands fall inom EURO-området,det avgörande för ett fortsatt splittrande !!

      Radera
  4. Argus, vilken bra beskrivning om politikers förhållningssätt till skattepengar, den lånar jag av dig, när den behövs som mest!
    Visst var tanken god, med EU. Min tillit till makthavare har dock varit minst sagt krass redan från begynnelsen.

    SvaraRadera