onsdag 18 juli 2012

Marcus Birro berättar sanningen om Sverige. Men glömde en viktig sak.



Marcus Birro är i Italien det älskade, och berättar om dagens Sverige:

-"Jag berättar om hur giriga affärsmän tjänar pengar på att stressade barn låser in sina föräldrar på vinstdrivande sjukhem.
Jag berättar om utförsäljning av apotek, skolor, sjukhem, omsorg, vård och järnväg. Jag berättar om en infrastruktur som är helt nedbruten, som är nästan sämst i hela Europa.

 Jag berättar om en borgerlighet som tvingar cancersjuka människor att bli förnedrade av skoningslösa paragrafryttare på försäkringskassan. 
Jag berättar om människor jag känner som förlorat sitt barn i nionde månaden men vägrats sjukskrivning för sorg.
Jag berättar om en underklass av invandrare som inte vill, eller inte får, plats i det svenska samhället. 
Jag berättar att vi har Sverigedemokrater i vår riksdag, att människor våldtas och mördas under ohyggliga former. 
Jag berättar om att pojkar och flickor inte är det längre, utan att det är hen som gäller och jag nämner att det finns aggressiva feminister som likställer oliktänkande med massmördare från Norge.
Jag berättar att det finns stadsdelar i de stora städerna där ligor med ungdomar kastar sten på polis och brandbil. 
Jag berättar att det i dessa stadsdelar gror ett hat mot samhället som en dag kommer brisera i vårt blågula knä."

Javisst, Marcus Birro, vi har ett snabbt växande  SD i vår riksdag.
Just på grund av det sorgliga nya land du beskriver.


expressen

2 kommentarer:

  1. Och vad är i slutändan orsaken till denna tråkiga uppräkning ??
    Bortsett från att SD numera sitter i Riksdagen !!
    Har denne Biero något vettigt förslag till hur en förbättring kan ske ??
    Jag tror mig ha en,men tyvärr finns det ingen majoritet,som vill lyssna til den...

    SvaraRadera
  2. Jag kan också berätta om vårt land.
    Min beskrivning heter: Pengar - Löss och annat.

    Vägglössen breder ut sig i Sverige. Mellan 2007 och 2011 ökade antalet anmälda fall till Anticimex med mer än 550 procent. Ökningen sägs bero på vårt(?) ökande utlandsresande. Att ”vårt” resande resulterat i en 550 % ökning av vägglöss är en mycket obehaglig nyhet som inte väcker minsta lilla reaktion. Det förefaller som om människor i Sverige är totalt likgiltiga inför sakförhållanden som kan antydas bero på en ökad invandring?
    (Att det alltså skulle kunna bero på asylsökande invandrare som frekvent reser fram och tillbaka till sina hemländer är inget vi rättrogna antirasistiska svenskar ens vill andas om.)

    Sen har vi samhällets ekonomiska stöd och service till funktionshindrade som på tio år har ökat med 40 % - till 58 miljarder
    Att det (precis som vägglössen) är en enorm ökning av handikappade människor i vårt land är det heller ingen som undrar över? Att det är fler barn som föds med handikapp som räddas till livet ges här som en förklaring. Att Sverige skulle lyckats rädda 40 % fler barn som föds med handikappade senaste tio åren borde vara en medicinsk sensation! (Varför inte kalla hit världspressen och berätta?)
    Men - Nu kanske sanningen inte ”bara” är de nyfödda barnen som räddas, utan ”bara” kostnaderna som ökat med 40 %?? Vad det i så fall skulle bero på är det tydligen ingen som vet eller har intresse av att ta reda på.

    Kostnaden för personlig assistent var från början utgift som beräknade kosta ca 3 miljarder som nu är uppe i 30 miljarder!
    Återigen - Ingen reaktion från någon!
    För det kan ju inte vara så att dessa ökningar också beror på en ökad invandring med utbredda bedrägerier av identitetslösa människors som följd?
    (Nu vet jag inte om det är samma kostnad? Alltså den jag trodde var en ökning till 30 miljarder som är den på 58 miljarder?)
    Att bland bort korten för liknande omkostnader så att en foglig medborgare inte kan utläsa
    desamma är tydligen både en politisk och journalistisk målsättning i vårt avlånga land.

    Måste avsluta med att klargöra att jag naturligtvis på alla sätt och vis tycker att samhället ska ta hand om och ge stöd till de som haft oturen att födas med eller råkat ut för ett handikapp. Det jag ogillar är bedragarna som tillåts (?) dränera vårt välfärdssystem.
    (Och ja, jag vet att även svenskar kan ha ett bedrägligt beteende och att de också förekommer i bedrägerier som jag beskrivit. Skillnaden är - får vi hoppas - att de på något sätt bidragit till systemet och betalt in några skattekronor.)

    SvaraRadera