måndag 23 juli 2012

Framme! Efter 5 timmar når jag Strömstad,  staden som alla norrmän älskar, eller åtminstone älskar de systembolaget som hade 20 meter lång kö, när jag för första gången i mitt liv rattade in i denna pittoreska havsstad.
På vägen hit har jag lyssnat på radio. Jag har lärt mig att tyska politiker föreslagit att alla inregnade semestertyskar bör få subventionerade semesterresor till fattigländerna i solen, Grekland och Spanien. På så sätt slipper det egna folket depressioner, samtidigt som man lite halvhjärtat hjälper fattiglapparna lite på traven, alltså zwei Fliegen mit eine Klappe schlagen.

Min största lärdom är dock att för att få anställning på public-serviceföretaget i program 3 och delvis 4, måste man vara underårig, blåst, dvs totalt obildad what-so-ever, hjärntvättad och lida av bill-och-bull-syndrom. 
Jag ska återkomma till detta.
P1 fick bli min tröst, men jag är så glad att jag lyckades med racerfart nå mitt mål INNAN dagens sommarpratare. 
Det hade blivit en total overkill.

7 kommentarer:

  1. Du gör alltså en rundresa i Absurdistan,för att se om tillståndet har förändrats till det bättre ?? Hur landet står i förhållande till nabo-länderna,vad gäller Bildts arbetet och hans fredliga inställning till allehanda kulturer ??
    Skulle du verkligen hamna i Strömstad,eller var det "Navien",som inte fungerade ?? Fortsätt nu för allt smör i Bohuslän,inte vidare väster ut..även om det står så på displayen..Då hamnar du i Skagerak !!

    SvaraRadera
  2. Ingen dum idé att skicka frusna medborgare till solen. Som sagt två flugor på smällen och det är bättre att invånarna i PIGS får jobba för stödet än att stekta sparvar ska komma flygande. Om inte annat bra för moralen (på flera ställen).

    Polisen: "- Gick det inte lite väl fort här?"

    "-Jag var tvungen att komma fram innan Sommar i P1 börjar."

    Polisen: "-Jaha, i så fall." :-)

    SvaraRadera
  3. Carina:
    Läste på Swe-Con att det i Strömstad lär finnas en s.k. förläggning för "ensamkommande baaarnn",som heter Stella.
    Undvik om du kan att närma dig den byggnaden..Invånarna lär vara aggresiva p.g.a Rahmadan.Personalen tvingades låsa in sig i ett rum,när man igår kväll gick bärsärka med porslinet !!

    SvaraRadera
  4. Det blev ju ett syftesfel i mitt inlägg..Förläggningen är det som lär lyda till namnet "Stella"
    Invånarna heter Ali,Muhammed,etc,etc....

    SvaraRadera
  5. Så trevligt att du är i Bohuslän.

    Tycker att förslaget att tyskar borde få resa till sina eu-grannar i syd inte låter alltför tokigt. Det är faktiskt vanliga tyskar som "betalar" för vad som sker i det oavbrutna "hjälpandet" till eu-grannarna i syd. Detta säger jag på fullt allvar! Utan Tyskland skulle det som är en "union" falla ihop som ett korthus. Dess medborgare borde givetvis få något gott utav allt stöd som de i sun tur ger genom sitt oavbrutna stöd till Angela M. ! :)

    Fortsatt trevlig sommar!

    Anne

    SvaraRadera
  6. Tack för varningen Lars, har låst in mig på rummet och ställt minibarskåpet för dörren!

    SvaraRadera
  7. Trevlig sommar, du också Anne!
    Tack Argus för att du förstår hur bråttom det var!

    SvaraRadera