tisdag 24 juli 2012

Förlåt!! Jag menade inte så! Skicka inte polisen och DO på mig nu!


Ja, det var en natt!
Snurrat runt sömnlös till klockan fyra, vridit mig i ångestens nattsvarta maror, allt desperatare för varje isande tyst timme i det okända mörkret.
Men låt mig få bikta mig!
Så här skrev jag i gårdagens blogg om Strömstad:
-"Efter fem timmar når jag Strömstad, staden som alla norrmän älskar, eller åtminstone älskar de systembolaget, som hade 20 meter lång kö."
Tro nu INTE att jag tycker att alla norrmän är lallande smygalkisar, och att jag är en diskriminerande och kränkande bitch.
Det stämmer inte.
Jag är inte rasist/ nazist / främlingsfientlig.
Förlåt.
Bevare mig att det inte var romer eller somalier som köade - det hade kunnat kosta mig all ära och renlighet.

2 kommentarer:

  1. För helsicke, Carina! Tur att du gjorde en pudel direkt. Kanske en rosa sådan? Men som du så riktigt påpekade så var det bara norrmän som kunde ta åt sej. Fast man vet ju aldrig. Det finns ju en kategori mediamänniskor, framför allt, som gärna blir diskriminerade å andras vägnar. Skogis.

    SvaraRadera
  2. En rosa pudel- hahaha, nu var du snabb. Det ska bli min melodi i fortsättningen, rosa pudlar!

    SvaraRadera