måndag 2 juli 2012

Allting har en ände utom korven. Och MPs fula vallöften.



Åsa Romson är ute hon, när Fridolin är inne....>



På egna stabbiga ben i Almedalen får Romson möta siffror som visar att stödet för MP utanför storstäderna sjunker
.
Så nu måste Romson bygga upp en agenda för de arma människor som betalar priset för MPs politik.
 Från och med nu ska det bli slut på negativa ord om biltrafik i glesbygden.
Allt för rösterna och makten vid köttgrytorna, eller korvgrytorna.
Romson:
-"Onödiga bilresor är det ingen som vill ha, men på landsbygden handlar det om att hitta ett praktiskt liv där man kan tanka och köpa en korv i närområdet."

Norrlänningarna undrar vilken planet UFO-Romson befinner sig på, " bilen behövs för att köpa korv i närområdet"??
MP verkar inte speciellt insatt eller ens intresserad av hur livet utanför riksdagshuset ter sig, och att bilen behövs där för det vanliga folket för att överhuvudtaget existera.

En röst på Romson är en röst på en utarmad svensk glesbyggd.



DN

5 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. woops! I did it again, Lars, förlååååt, samma misstag...

    SvaraRadera
  3. Nu börjar jag så smått tro,att du röstar MP !!!!
    Här skrev jag enligt min egen mening,ett såååå bra inlägg,och du trycker bort det..
    Sammantaget ville jag peka på hur detta MP,vänder sig till landets aningslösa.Samma mönster som diktaturen i DDR gjorde,i de delar av "riket" som inte kunde fånga in fria West-TV !!
    Men det visste ju "so wie so" bloggens läsare redan !!

    SvaraRadera
  4. Hmmm... det verkar som om MuPparna har mobiliserat sina grannar på Söder och Kungsholmen?

    SvaraRadera
  5. Tack, Lars, förstående som vanligt, det handlar om två clickar som är identiska, en för att läsa kommentarer och en för att ta bort. Om jag hela tiden tänker på vad jag gör och håller tungan rätt i mun så går det greit. Men har jag för bråttom så kan det slinta.

    Ja en MuPp är alltid en MuPp!

    SvaraRadera