lördag 23 juni 2012

Kvinnor gapar över mycket.....


......när vi målar fransarna.

6 kommentarer:

  1. Kan inte låta bli att tänka på detta. Tänk Om det verkligen stämmer att majoriteten öppnar munnen vid målningen och i så fall varför? De flesta av oss håller munnen stängd vid precisionsarbete. Kan faktiskt inte minnas att jag sett någon modellbyggare sitta med munnen öppen. Det ser ju rätt puckat ut trots allt. Men kanske det är därför tandläkarna har munskydd?

    Som sagt, det finns mycket att fundera på. Är det inte multi-kulti, Syrien eller NHL-draften så är det något annat.

    /Plutten

    SvaraRadera
  2. Skulle män göra likadant, Plutten? Eller är detta nåt typiskt kvinnligt? Det är jag nyfiken på!
    Gör ett imaginärt test Plutten och kom tillbaka till mig!

    SvaraRadera
  3. Ursäkta det sena svaret. Nu har jag provmålat mina ögonfransarna. Då jag inte hade mascara hemma (brukar faktiskt inte ha det, tro eller ej ...) så fick det bli RLM 81 "Braunviolett". Vänster ögonfrans målades med med öppen mun medan höger då med stängd. Jag tycker att koordinationen kändes säkrare med stängd mun. Ett mysterium mindre. Singularitet?

    Jag tror inte att detta beteende är avhängigt på könet utan andra faktorer.

    /Plutten

    SvaraRadera
  4. Vänster höger-skala? Kan man dra politiska konsekvenser av detta, och vad vill det i så fall säga om dig att du gapar till vänster, och kniper igen till höger, Plutten?

    SvaraRadera
  5. Om det finns politiska undertoner i hur jag genomförde experimentet, så måste det ha varit undermedvetna mekanismer i farten. Fast om man vill kan man läsa in dolda budskap typ "öppen" = slösa och låta andra betala och "stängd" = konservativ, det var bättre förr osv.

    Anledningen till att jag skrev mina inlägg var ju i egenskap av modellbyggare. Och vi har byggmöten där vi träffas och snackar en massa skit och bygger lite grann på de projekt vi har med. Och det skulle ju se tämligen puckat ut om merparten av oss satt med öppna munnar, som ett gäng guldfiskar. Jag kan inte minnas att någon sitter med kakhålet öppet och lirar med tungan a la Janne Schaffer.

    /Plutten

    SvaraRadera
  6. Är du säker på att nån i modellbyggargruppen sitter där och smyg-gapar...?
    Skulle gärna vara en liten fluga där!

    SvaraRadera