lördag 19 maj 2012

Svar till Plutten.


En fråga om bloggen med bilden på kvinnan i höga klackar:
-Är det inte förbannat obekvämt att gå i högklackat, för att inte tala om de ortopediska aspekterna på det hela?
/Plutten
Ärligt! Jag gick omkring såhär i nästan 20 år(!!), till och med till uniformen - och jobbade i 10 timmar!!
Nu fattar jag inte hur det gick till, förmodligen vänjer man sig.
Och visst är det helt onormalt och ortopediskt förkastligt.
      - Men, vad gör man inte för att nå upp?!?

Nu är det andra bullar, efter en enda kväll på styltor får jag krypa kvidande på knäna till bilen med skorna i händerna.
Kilklackar är mera vilsamma för fötterna, men jag biter fortfarande ihop på stilettos - om det krävs för stassen!

Nån sa: Om det innebar något positivt med att gå omkring sådär, skulle männen gjort det för längesen.

6 kommentarer:

  1. Men, visst är det positivt för männen, åtminstone för de som gillar kvinnor i höga klackar. Skogis.

    SvaraRadera
  2. Tack för svaret. Apropå tjejprylar är det någon som vet om "Skepparn" köpte någon parfym till chefen och i så fall vilket märke? Apropå stora mysterier ... To be continued.

    /Plutten

    SvaraRadera
  3. Björn drömmer om att alla kvinnor alltid skulle gå omkring och se ut som i Let´s dance!!

    Plutten, har inte hört av Skepparn på länge, kanske det var fel parfym och han åkte ut tillsammans med skjortor, skor och kalsonger...?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anade mig
      Lite smickrad
      Ni attackerar mig då mitt " bredband " inte funkar i Sverige
      Tassemarker i Trögden...
      Jodå nog blev det inköp!
      Men varför jäkta fram besked?
      Dickens ( 200 år i år) var ju fena på följetångs stilen

      Skepparn

      Radera
  4. Apropå kvinnors utseende, så tycker jag det verkar vara logiskt att vissa vill klä sig i Burqa. Vad gör man inte för att slippa hångla med ett skäggmongo. Jag menar hur skönt är det att pussa ett paket spretigt Svinto?

    /Plutten

    SvaraRadera
  5. Aha - du menar att tälten är ett slags skydd mot raspig hårväxt! Logiskt!

    SvaraRadera