lördag 5 maj 2012

Muslimer förena er mot terrorismen. VI VILL HÖRA ER!

Nyckeln till att förebygga, bekämpa och förhindra muslimsk terror ligger hos muslimerna själva.
Naser Kader på BT, skriver:
-" Jag har hört danska muslimer säga´varför ska jag göra nåt, när jag inte gjort nåt fel´- den inställningen duger inte.

När det begås terror i islams namn drabbar det alla muslimer.
Därför ska det stå helt klart, man ska inte tolerera den typen av undanglidande, utan ge dem motstånd.

Och så ska man fördöma terror högt, klart och utan förbehåll. Jag vill se muslimer arrangera hearings, konferenser och demonstrationer MOT terror. Det gör bland annat amerikanska muslimer, som de senaste månaderna har anordnat en demonstration under parollen; INTE I MITT NAMN.

Det finns ett stort seriöst behov av att göra saker annorlunda - och bättre än hittills.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar