lördag 19 maj 2012

Läsartoppen på bloggen.



I Januari 2011 hade min blogg flest läsare i Stockholm, Malmö och Göteborg, så även idag!
Men sen har det förändrats lite, så varmt välkomna Linköping, Kristinehamn, Uppsala, Växjö, Ängelholm och Skellefteå!

2a. Då Bromma                                    nu Göteborg
3a. Då Malmö                                       nu Malmö
4a. Då Göteborg                                    nu Linköping
5a. Då Örebro                                       nu Uppsala
6a. Då Solna                                         nu Växjö
7a. Då Västerås                                    nu Kristinehamn
8a. Då Hägersten                                  nu Lund
9a .Då Lund                                          nu Skellefteå
10a. Då Uppsala                                   nu Ängelholm


Men - var är alla andra vänner i norr???



23 kommentarer:

  1. Nå, då har jag väl hjälpt att hyfsa statistiken vad gäller Ängelholm. Efter väder och lokaldelen, så är det din sida som gäller. Sen går man vidare ut bland mer eländes elände. På din blogg blir man ju oftast både road och upplyst. Man blir faktiskt imponerad av hur du hittar allt och hur du orkar lägga ner allt jobb vid sidan om ditt övriga liv. Jag och säkert många andra hoppas du "gider" hålla på bra länge till. MVH. Skogis

    SvaraRadera
  2. Jag läser din blogg dagligen....först av alla...så det så!!!

    Stefan F
    F.d pilot i flygvapnet...nu pensionär.
    Piteå

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sparar det gottaste surfande till lite senare och tar undan det tråkigaste först. Sen kan man jämföra sanningar.
      OT. Lite långt att åka, men ska du till Malmen (flyguppvisning) den 2/3-Juni? Jag ska nog dit. Måste bara se Viggen i luften igen. Ett utflyktstips för de som läser här och är intresserade. Skogis

      Radera
  3. Jag läser din blogg dagligen....först av alla...så det så!!!

    Stefan F
    F.d pilot i flygvapnet...nu pensionär.
    Piteå

    SvaraRadera
  4. Skogis:
    Carina e en skånsk tös,så vi behöver nock ente va oroliga..Men liksom du e ja imponerad av alla hennes nya uppslag...dagligen.
    Har en känsla av att hela landet är väl representerat i hennes läsekrets.Liksom du Skogis,är min förstasida för dagen"Soldatmammans"..
    När jag nu läste att en F.d.Flygvapenpilot i Piteå också finns bland oss,måste jag samtidigt delge att hans kollega Lars "Lasse" Gustavsson har gått bort.Den f.d.tunnanpiloten avled i en ålder av 84 år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var icke ledsen. L-G. "Lasse" kommer till himlen som alltid är blå. Blott piloter kan flyga med änglar.
      Vad är det som gör att piloter dras till Carinas blogg? Min tolkning är att hon är gul och blå ända in i själen dessutom fick jag nu veta att hon är en go tös vilket var bra för SAS när SAS var SKANDINAVISKT

      Radera
  5. För en gräbba är väl Norrland allt norr om landskapsgränsen till Småland? ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. He-He, det kan vara så. Skogis

      Radera
  6. Re: Skogis

    Visst är det mumma att det nu finns en 37:a i luften igen. En grymmare kärra får man leta efter.

    /Plutten

    SvaraRadera
  7. Jag håller tummarna för hennes uthållighet. Men ibland står det här politiker/miljö/genus-vansinnet en så högt upp i halsen att man håller på att kvävas. "Nu kan det väl ändå inte bli värre" tänker jag rätt ofta. Men det blir det. Vansinnet tilltar på alla fronter och man skakar på huvudet i uppgivenhet. Nästa dag har man oftast hämtat sej och "gnäller" vidare till närståendes gnisslande irritation. Hoppas du, Carina, (och andra) kan hålla ångan uppe och inte trycks ner alltför mycket av den uppenbara brist på demokrati som verkar finnas numera. Skogis.

    SvaraRadera
  8. Du har i alla fall en riktig Norrlänning i "Junseletrakten" som läser din sida,är som hämtat ur"pistvakt"här. Gillar din sida för att du lättar opp alla nyheter om Sveriges färd mot undergången med din humor o elegans,,hoppas du kämpar länge än !!

    Norrlandsfan ,,

    SvaraRadera
  9. Grabbar!!!!!
    Ni tar andan ur mig, så mycket beröm har jag inte fått sen moderaterna var gamla!!
    Och från norr till söder dessutom - nu svävar jag på stora rosa malliga moln!

    SvaraRadera
  10. Jag lusläser din blogg varje dag,morgon ock kväll.
    Bor i Sjöbo och har rekommenderat din bloggtill många Sjöbobor.Håll ut tappra kvinna!Katinka Glahd.

    SvaraRadera
  11. Här!I Holmsund utanför Umeå.

    SvaraRadera
  12. Tack för livstecknet, stefan, där är du ju!
    Och - Katinka - du strålande solitär i min underbara skara av bloggrabbs!!

    SvaraRadera
  13. Från Norrland, (Tornedalen, som jag lämnade efter att jag gjorde mina 9 månader på I19 i Boden 72-73, och flyttade till Olofström och jobb på Volvo) nu Kristinehamn.

    SvaraRadera
  14. Maverick! En av mina käraste vänner kommer från Tornedalen. När vi i förtur gav upp flyget flyttade hon hem till renarna igen, bara inte hennes hus flyter nu??!

    SvaraRadera
  15. Inte Vittangi väl?
    Nu har de ju det som värst, än så länge, i Sangisälven, men inga samtal därifrån har kommit till räddningstjänsten.

    Islossningen var en av årets stora händelser, och därmed risken för översvämning.
    Den som ändå hade haft renar, som en av mina klasskompisar, som var på TV för något år sedan, när han fick elektricitet till sitt hus.
    Han hade alltid gott om pengar, var inte och är inte någon fattiglapp.
    Jag tillhör inte ursprungsbefolkningen, utan är en blandning av finskt och vallonskt, båda grenarna kom till Sverige på 1600-talet.
    Tärendö (med en av världens två bifurkationer, den andra finns väl i sydamerika), nu mest känt för att Charlotte Kalla kommer därifrån, grundades av en förfader till mig.

    SvaraRadera
  16. Vad du kan berätta! Då kanske vi är vallonsläktingar du och jag från 1600talet. Då kunde man bete sig när man ivandrade, så vi kan vara stolta över våra anfäder, du och jag.Min kompis bor i Niskanpää i ÖVERTORNEÅ, är det bekant?

    SvaraRadera
  17. Nej Niskanpää kände jag inte till, kanske inte så konstigt heller, eftersom det är en riktigt liten by (och så är det väl lite av hemmablindhet), bara 40 pers som bor där, men forsen den ligger vid, Kattilakoski har jag hört talas om.
    Om vi är släkt du och jag, då är du också släkt med Thomas Östros.
    Mindre kul.
    Jag skickade ett email till honom för ett par tre år sedan, men ingen som helst respons.

    SvaraRadera
  18. Östros....huuu! Vid närmare eftertanke tror jag inte vi är släkt.....

    SvaraRadera
  19. Jaha,ja
    Och läsare från utlandet?
    Räknas inte alls?

    Vad är väl f.ö en tunna mot en Seneca, herrar flygare!?

    Isola Regina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du drottning på ö i främmande land
      frågar något som jag inte kan.
      Miss Google visar Seneca på Man hattan
      Miss Alexan vet en flygande tunna är bäst
      Så svara annars skramlar tomma tunnor mest.

      Radera