torsdag 19 april 2012

Vet du vad grannarnas president heter?


Sauli Niinistö, och det är en klok man, så lägg namnet på minnet.

Den finländska modellen är nordisk, skriver CLAES ARVIDSSON, som har lyssnat till Finlands nye president Sauli Niinistö, som understryker den historiska samhörigheten mellan Sverige och Finland, liksom de starka banden av i dag.
Niinistö betonar att likheterna i samhällsskick, värderingar och politik bör följas av mer gemensamt handlande.
-"I själva verket vill han lyfta fram den nordiska modellen och nordiskt samarbete som förebild på de europeiska och internationella arenorna."

Eftersom jag förlorat att hopp om Sverige och dess katastrofala politiker-wanna-be´s, så hyllar jag dagens number-one-kommentator, Ulf Carlson:
-"För egen del skulle jag föredra att Finland även tar över regeringsansvaret för Sverige.
Då kan finnas visst hopp om framtiden."

Union, Union, Union, Union, Union!!!!


SvD

2 kommentarer:

  1. Du ligger i lä,Carina!
    Sedan 30/12 1977 förenad i hymens band med en finska!
    Hon tror hon bestämmer och jag får min vilja igenom
    Perfekt förhållande.

    Isola Regina

    SvaraRadera