lördag 28 april 2012

Ängel med svarta vingar.

Kajsa: Hej Pia!
Pia: Hej Kajsa hur dog du?
Kajsa: Jag frös ihjäl.
Pia: Så fruktansvärt!!
Kajsa: Äh, så hemskt var det inte. Efter att jag slutat skaka av kylan, började jag känna mig varm och dåsig, och sen infann sig döden stilla och smärtfritt. Men, du själv då?
Pia: Jag dog av en akut hjärtinfarkt. Jag misstänkte att min man bedrog mig, så jag kom hem tidigt för att ta honom på bar gärning. Men, han var helt allena och tittade på TV.
Kajsa: Så vad hände?
Pia: Jag var så säker om den andra kvinnan, så jag började ila runt i huset och leta febrilt, jag sprang först upp på vinden, och så ner på mellanplan och därefter till i källaren, jag gick igenom varje garderob, varje skåp och under alla sängar och soffor. Till slut blev jag så utmattad av stressen så jag föll ihop och dog omedelbart.
Kajsa: Osis!
 Om du bara hade letat i frysen först, hade vi båda varit i livet nu.






3 kommentarer:

  1. Ha, aj, ha, aj, ha, aj, jag skrattade så jag fick ont i magen.

    SvaraRadera
  2. Faktiskt ny för mig med!
    Där stänger jag av mig
    Kan hålla käften ibland
    Även bildligt...

    Skepparn

    SvaraRadera
  3. Min somaliske grannes fru (eller möjligen en av dem) eller flickvän, har inte synts till eller hörts på minst två månader.

    Han, bar upp minst 4 st bildäck till sin lägenhet för en vecka sedan, och han var mycket noga med att låsa dörren, när han gick sina vändor ned till porten, två trappor ned.
    De som är mest rädda för tjuvar, är själva tjuvar.
    En teori till varför han gjorde det var att han styckat kroppen, och sedan stuvade in delarna i däcken, för att obemärkt flytta den.

    Eller så är hon i Somalia och samlar ihop så många barn och anhöriga som hon kan få tag på.

    SvaraRadera