lördag 14 april 2012

Jag skulle ge vad som helst för att få se Reinfeldt i denna situation.

Eller Jan Helin. Eller Ashberg. Eller Thomas Mattson. Eller sundströmskan.....

En muslimsk taxichaufför dumpade en familj på gatan i Manchester, efter att han upptäckt att familjen bar på en oöppnad flaska vin.
Den ursinnige familjefadern Mr Cartwright berättar; vi steg in i taxin hela familjen, och chauffören i 20årsåldern sa:
- "Är det där alkohol?"
Och pekade på den oöppnade vinflaskan, när jag svarade ja, sa taxiföraren:
-"Tyvärr kan jag inte tillåta alkohol i min taxi - det är emot min religion."
Jag visste att det var lönlöst att argumentera, så vi var tvungna att stiga ur taxin.

Kom att tänka på muslimen - den här gången som passagerare - i en gul taxi i New York, han knackade på rutan till chauffören och bad honom stänga av musiken - "min religion förbjuder den".
Den amerikanske föraren sa javisst, och stängde av musiken, körde in till trottoaren, stannade bilen, öppnade passagerardörren och sa:
Adjö, Mr, hoppas ni hittar en kamel att ta er in till stan på.

Oavsett var, när eller hur, så kräver muslimer.
Kraven rimmar inte med våra demokratier
Så vad gör dom här.


daily mail

2 kommentarer:

  1. Slutet gott, allting gott (än så länge):

    "The taxi company has apologised to Mr Cartwright and his family and explained why the cabbie must be sacked.

    'We would like to apologise to Mr. Cartwright and his family for any upset or offence caused. Borough taxis would also like to inform customers past and present that we do not agree with the actions of the driver,' they said in a statement.

    'As soon as the directors heard of the incident an emergency meeting was held and the driver was dismissed with immediate effect only 30 minutes after the incident occurred.'"

    Genom dessa "incidenter" får vi klart för oss i vilken riktning somliga önskar driva sitt nya hemland. Vill vi verkligen utsätta oss för risken att hamna i minoritet?

    SvaraRadera
  2. Man frågar sig hur dom är funtade som inte ser varningstecknen, eller värre; ignorerar dem.
    I det här fallet gick det ju hyfsat för familjen, men om chefen varit muslim???

    SvaraRadera