tisdag 6 mars 2012

Stackars Patrik Lundberg.



Patrik Lundberg, ni vet journalisten på HD, som varhelst han befinner sig blir kallad för "kines, kines, kines" är kinkig igen:
"Lättkränkt. De påstår att jag är det, de där trollen på internet."

Sin krönika idag ägnar han åt att försvara sin lättkränkthet, och att leda i bevis att alla vi troll som är spyfärdiga på alla hyperkänsliga individer har fel, fel, fel.
Och för att skriva oss detta på näsan, har Patrik Lundberg kontaktata de lättkränktas förening, DO.
Patrik Lundberg:
-"Nu har vi det alltså svart på vitt. Människor i Sverige är mindre benägna att anmäla kränkningar i dag än för tre år sedan."
Nä.
Jag tror bara att alla vi andra fattat att det är absolut ingen idé för oss.
Endast icke-etniska svenskar göre sig besvär.


HD

2 kommentarer:

  1. Av artikeln att tyda,tycks han vara utsatt för viss mobbing,på sin egen arbetsplats...Men troligen stammar hans känsla av underlägsenhet, sedan långt tillbaka i tiden,kanske rent av från sin barndom i Asien !!
    Nu förstår jag inte denna känsla av egen nedvärdering,p.g.a.ett medfött utseende.För inte är väl dessa "snedögda",(av oss "rasister") ansedda som största nedköpet bland importerna ! Eller är jag avvikande ?

    SvaraRadera
  2. Jag har då aldrig stört mig på en enda likadan som Patrik.

    SvaraRadera