tisdag 13 mars 2012

Inte så jäkla noga.


Äventyraren Johan Ernst Nilsson skulle ta sig från Nordpolen till Sydpolen, med med hjälp enbart av naturens krafter, hundspann och segelbåt, men anklagas nu för att ha tagit flyget istället.
Bland annat gick Ramlösa, klocktillverkaren Zenith, Postkodlotteriet och Audi in som sponsorer för att finansiera resan.

Hundspann, cykel och segelbåt - eller flyg - hur jäkligt tetiga ska sponsorerna va?

Kommer att tänka på när min första man storkrögaren och jag sprang på en italienare, som jobbat hos honom och fått sparken för tjyverier.
-"Du lärde mig mycket", sa den italienske servitören till exet.
Ex sträckte stolt på sig, och tuppkammen växte lite ytterligare.
-"Nåt som jag har haft stor nytta av i hela livet.
Att ska jag sno - så måste jag vara smart nog och se till att aldrig någonsin bli påkommen."

DM

4 kommentarer:

  1. Finns det italianos som är servitörer?
    trodde de var sjöhjältar alla...

    " anonym "

    SvaraRadera
  2. Numera återbördad till hemlandet, så ingen anar vad denne person numera begår för stordåd, månne är han sjökapten?

    SvaraRadera
  3. Men Johan Nilsson`s uppfinningsrikedom kan man ju inte klaga på !!Ensamseglare från nord- till sydpolen,med skidor på fötterna,lär det vara få som kan överträffa !!
    Kanske åter ett fall som nedläggningarna av landets dårhus, får ta på sitt samvete...

    SvaraRadera
  4. Bra övertalningsförmåga också, alla feta sponsorsavtal kan han leva gott på, om det blev nåt över efter att han betalt flygbiljetterna. Antar att han åkte bizniz.

    SvaraRadera